Plantagenin myymälät Porvoossa ja Vaasassa jatkavat toimintaansa normaalisti – viisi myymälää sulkee ovensa talvikauden ajaksi

Plantagen tiedotti lokakuun alussa harkitsevansa seitsemän kannattamattoman myymälän väliaikaista sulkemista talvikauden 2020/2021 ajaksi, sekä aloittavansa lakisääteiset yhteistoimintaneuvottelut myymälöiden sulkemisesta johtuen. Tavoitteena on talvikauden aikana neuvotella myymäläkiinteistöjen vuokrasopimukset uudestaan, jotta Plantagen voi jatkaa kannattavaa toimintaa ja avata myymälät uudelleen keväällä 2021 sesongin alkaessa.

Yhteistoimintaneuvottelut on nyt saatu päätökseen kaikissa myymälöissä, kuten myös ensimmäiset vuokraneuvottelut myymäläkiinteistöjen omistajien kanssa.

– Voimme iloksemme kertoa, että vuokrasopimusneuvottelut Porvoon ja Vaasan myymälöiden osalta tuottivat toivotun tuloksen, ja jatkamme toimintaamme näissä myymälöissä normaalisti läpi koko talven. Niin henkilöstömme kuin asiakkaamme ovat ottaneet uutisen erittäin positiivisesti vastaan, sanoo Plantagenin konsernijohtaja Nina Jönsson.

Viiden myymälän osalta vuokrasopimusneuvottelut ovat vielä kesken. Kaarinan, Lahden, Lappeenrannan ja Raision myymälät ovat jo sulkeneet ovensa talvikauden ajaksi, ja Jyväskylän myymälän on määrä sulkea ovensa tulevana perjantaina 27. marraskuuta. Talveksi kiinni menevien myymälöiden henkilöstö, yhteensä 27 työntekijää, on lomautettu toistaiseksi.

Nina Jönsson kertoo, että Plantagen-konserni on sitoutunut rakentamaan ja ylläpitämään myymäläverkostoa ja verkkokauppaa, jotka paitsi palvelevat asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, tuovat myös kannattavaa kasvua.

– Voidaksemme myös jatkossa tarjota asiakkaillemme inspiroivia ostokokemuksia, unohtamatta kannattavaa kasvua, meidän pitää panostaa valittuihin myymälöihin. Meidän on kehitettävä myymäläverkostoa kokonaisuutena sekä käytävä rakentavaa keskustelua myymäläkiinteistöjemme omistajien kanssa vuokratasosta, joka palvelee molempia osapuolia ja mahdollistaa kannattavan vähittäiskauppatoiminnan. Odotamme kovasti, että pääsemme jälleen avaamaan ovemme keväällä 2021, sanoo Nina Jönsson.

Plantagenilla on Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa yhteensä 135 myymälää, joista 14 myymälää on Suomessa. Henkilöstön määrä Suomessa on 180.

Median yhteydenotot:

Jonna Varhama
Viestintätoimisto Manifesto
jonna.varhama@manifesto.fi

Elämä kasvien kanssa alkaa Plantagenista! Plantagenilla on Suomessa 15 myymälää Helsingistä Vaasaan. Plantagenin liikeideana on tuoda inspiraatiota elämään sekä laaja valikoima tuotteita ja tarvikkeita kasvien kasvattamiseen, niin kotona, parvekkeella kuin puutarhassakin.