Kokemus herättää luottamusta ja ruokkii kasvua

Vaativien muutoshankkeiden kumppani, konsulttiyritys Midagon, vaatii osaajiltaan vähintään 10 vuoden työkokemusta relevantilta toimialalta. Yritys erottuu alallaan erityisesti elämänlaatua vaalivan ja jatkuvaan oppimiseen kannustavan yrityskulttuurinsa ansiosta.

Suomen suurimpien yritysten liiketoiminnan muutoshankkeet luotetaan vain osaaviin käsiin. Tyypillisesti näihin hankkeisiin kytkeytyvät myös tietojärjestelmät ja teknologia. Midagon on teknologia-agnostinen, täysin riippumaton konsulttitalo, jonka osaajilla on keskimäärin 20 vuoden työkokemus. Muutamassa vuodessa Midagonin projektiammattilaisten joukko on kasvanut 55 näkemykselliseen asiantuntijaan. “Osaaminen vetää puoleensa osaajia”, korostaa Vesa Sahlman, ihmisistä ja kulttuurista vastaava johtaja. Henkilöstön vahva kokemuspohja herättää myös asiakkaiden luottamuksen. Hyvät asiakaskokemukset puolestaan tuovat uusia liiketoiminta- ja kasvumahdollisuuksia. “Se on kehä, joka ruokkii itseään.”

Keskinäisen kunnioituksen kulttuuri

Midagonilla jo monissa liemissä keitetyt ammattilaiset pääsevät haastamaan itseään monipuolisesti. Sahlmanin mielestä pitkää työuraa ei aina arvosteta Suomessa tarpeeksi. “Olennaista on huolehtia oman osaamisen ajantasaisuudesta. Me poimimme kandidaattien joukosta asiantuntijat, jotka osaavat tulkita strategiaa, ymmärtävät liiketoimintaa ja teknologioita sekä osaavat puhua niistä riittävällä tarkkuudella. Ennen kaikkea on oltava kyky ja intohimo johtaa vaativia hankkeita ja projekteja.”

Kokeneiden asiantuntijoiden konsulttitalossa korostuu vertaistuki, osaamisen jakaminen ja työelämän tasapaino. Työntekijät kokoontuvat säännöllisesti, nyt pääosin virtuaalisesti, jakamaan kokemuksia case-purkujen kautta. Jokaisella on myös henkilökohtainen koulutusbudjetti, joka kannustaa jatkuvaan oppimiseen.

Joustoa eri elämäntilanteisiin

Tyypillisesti asiakasprojekteissa työskennellään kuudesta kuukaudesta kahteen vuoteen. Projekteja tehdään niin eri puolilla Suomea kuin kansainvälisestikin. ”Tutustumiseen ja sisäiseen verkostoitumiseen kannattaakin panostaa nopeasti kasvavassa yrityksessä. Se helpottaa arjen yhteistyötilanteita”, Vesa Sahlman sanoo.

Tiimihenkeä vahvistavat lisäksi yhteiset matkat, illanvietot ja aktiivisuushaasteet. “Tilasimme hiljattain kaikille työntekijöille myös Oura-sormukset. Painotamme järkevää tasapainoa työn ja vapaa-ajan välillä. Joku käyttää aikaa omiin tai lastensa harrastuksiin. Toinen arvostaa sitä, että saa tehdä paljon vaativia työtehtäviä. Sekin voi olla hyvinvoinnin kannalta merkityksellistä”, Sahlman huomauttaa.

• kulttuuri
  • liiketoiminta