​Työsuhdejuridiset asiantuntijapalvelut käytännönläheisesti

Henkilöstöjohtamiselle luodaan parhaat edellytykset toimia silloin, kun HR-prosessit ja lakisääteiset työ- ja virkasuhdeasiat ovat järjestyksessä. HR Legal Services tarjoaa laajan kirjon konsultointipalveluja HR-toimialalla.

Erityisesti työsuhdejuridista konsultointia ja monipuolisia valmennuksia tarjoava HR Legal Services erottuu alallaan ratkaisukeskeisyydellä ja käytännön arkeen apua tuovalla tyylillä. “Emme ainoastaan kerro juridisista velvoitteista vaan annamme selkeät ohjeet ja suositukset siitä, miten eri tilanteissa tulee toimia”, kertoo toimitusjohtaja Henna-Riikka Huhta.

Yrityksen järjestämistä valmennuksista tyypillisesti saatava palaute on se, että ne ovat selkeitä ja ymmärrettäviä. ”Pyrimme oivalluttamaan valmennettavia ja varmistamaan, että he aidosti saavat työhönsä jotain uutta. Livevalmennusten oheen olemme kehittäneet aivan yhtä tehokkaita etävalmennuksen muotoja”, Huhta kuvailee.

Vastuullista tehostamista

Henna-Riikka Huhta korostaa inhimillisiä arvoja yrityksen ytimessä. Hänen mielestään on tärkeää, että ikäviäkin asioita hoidetaan herkällä sydämellä.

”Korona on aiheuttanut monessa yrityksessä muutoksia ja tuonut mukanaan esimerkiksi YT-neuvotteluja. Me haluamme puhua vastuullisesta tehostamisesta. Kokeneet, monessa mukana olleet asiantuntijamme varmistavat, että prosessit hoidetaan paitsi oikein, myös työyhteisöä lujittaen. Tärkeää on olla mukana alusta loppuun ja auttaa esimerkiksi uudelleentyöllistymisessä.”

Eri asiantuntijuusaloja yhdistävää osaamista

HR Legal Services tarjoaa myös ratkaisukeskeisiä rekrytointipalveluja ja vuokraa alan ammattilaisia. Huhdan mukaan vuokraus tehdään yleensä täsmätarpeeseen. Yrityksissä tarvitaan osaavia ihmisiä täyttämään puuttuvaa resurssia tai vaativien projektien toteuttajaa.

Tulevaisuudessa Huhta uskoo, että HR-alalla arvostetaan entistä enemmän laaja-alaista ja eri asiantuntijuusaloja yhdistävää osaamista.

”Työsuhteen elinkaari ei tule muuttumaan, joten alan perustekeminen säilyy. Siihen tarvitaan jatkossakin vahvaa ammattitaitoa, jossa HR- ja juridinen osaaminen yhdistyvät. Hyvänä esimerkkinä tästä voisi olla palkitseminen. Mallintamisen lisäksi voimme auttaa myös palkitsemisen juridisessa puolessa. Asiakkaat toivovat yhä enemmän juuri tällaista moniosaamista”, Huhta summaa.

• Työelämä

• hr