Respecta Suomen parayleisurheilun maajoukkueen tukijaksi

Respecta ja SUL ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka puitteissa Respecta on mukana siivittämässä Suomen parayleisurheilun maajoukkueen menestystä vuoden 2017 maailmanmestaruuskisoissa. Rima on asetettu korkealle, ja joukkueen tavoitteena on tuoda Lontoosta seitsemän mitalia. Kirkkaimmat mitalitoivomme ovat Team Finland -ryhmään kuuluvat urheilijat: ratakelaajat Leo-Pekka Tähti, Henry Manni, Amanda Kotaja ja Toni Piispanen sekä keihäänheittäjä Marjaana Heikkinen.

”Erinomainen paralympiavuosi 2016 huipentui Leo-Pekka Tähden historialliseen valintaan vuoden urheilijaksi. Myös muilta osin Suomen Rio de Janeiron paralympiajoukkue onnistui hyvin. Kansainvälisen tason osalta alati kiristyvässä paraurheilulajien kilpailussa mukana pysyminen edellyttää pitkäjänteisiä kumppanuuksia, joista Respectan ja Suomen Urheiluliiton yhteistyö on malliesimerkki”, sanoo SUL:n toimitusjohtaja Jarmo Mäkelä.

”Yhteistyömme paraurheilijoiden ja SULin kanssa on luontevaa, sillä jaamme samat tavoitteet ja arvot. Yhteinen päämäärämme on huipputason urheilun mahdollistaminen rajoituksista huolimatta, ja vammaisurheilun ja -urheilijoiden arvostus urheilijoina ja roolimalleina. Lisäksi paraurheilun tukeminen on olennainen osa Respectan emoyhtiön, Ottobockin, filosofiaa ja arvoja”, sanoo Respectan toimitusjohtaja Sasu Leskelä.

Lontoossa mitellään parayleisurheilun maailmanmestaruuksista 14.−23. heinäkuuta ja yleisurheilun 4.−13. elokuuta. Parayleisurheilun MM-kisajoukkue valitaan 7. kesäkuuta. Joukkueeseen valitaan kaikki ne urheilijat, jotka ovat saavuttaneet Suomen Urheiluliiton asettaman tulosrajan Para Athleticsin hyväksymässä ranking-kelpoisessa kilpailussa. SUL on asettanut tulosrajat niihin lajeihin, joissa määrittelyhetkellä on ollut MM-kilpailuihin potentiaalisesti tähtääviä urheilijoita. Mikäli MM-kilpailuihin tavoittelevia urheilijoita tulee näiden lajien ulkopuolelta, asetetaan tulosraja uuteen lajiin välittömästi arvokilpailujen valintaperusteissa mainittujen kriteerien mukaisesti.

• Yleisurheilu

Respecta tarjoaa palveluita ja apuvälineitä, jotka auttavat ihmisiä säilyttämään ja ylläpitämään liikunta- ja toimintakykyä sekä itsenäisyyttä. Respecta on Suomen johtava apuvälinealan toimija, jolla on 14 omaa klinikkaa sekä vastaanotot yli 70 sairaalassa, terveyskeskuksessa ja kuntoutuslaitoksessa ympäri Suomen. Meillä on noin 200 työntekijää ja liikevaihtomme on noin 35 miljoonaa euroa.

Respecta on osa Ottobock HealthCaren globaalia klinikka- ja palveluverkostoa. Ottobock Group työllistää 7 600 työntekijää yli 50 maassa. Saksalaisen perheyhtiön liikevaihto on noin 1,03 miljardia.