RoActemra 20 mg/ml infuusiokonsentraatti hyväksytty peruskorvattavaksi

RoActemra 20 mg/ml infuusiokonsentraatti on hyväksytty rajoitetusti peruskorvattavaksi lääkevalmisteeksi eräiden reumaattisten sairauksien hoidossa, kun kyseessä on nivelreuman tai yleisoireisen lastenreuman hoito ja vaste tavanomaisille antireumaateille on ollut riittämätön tai kun nämä ovat vasta-aiheisia.

RoActemran vaikuttava lääkeaine on tosilitsumabi, joka estää interleukiini-6:n (IL-6) vaikutuksia elimistössä. IL-6 on immuunijärjestelmän tuottama proteiini, jolla on merkittävä osuus nivelreuman oireiden kehittymisessä.

Korvattavuus astuu voimaan 1.1.2014.

Lehdistötiedustelut:
Viestintäpäällikkö
Satu Ratia
Puhelin: +358 500 451 962
sähköposti: satu.ratia@roche.com

Roche on maailman johtava tutkimukseen keskittyvä terveydenhuoltoalan konserni, joka yhdistää lääketeollisuuden ja diagnostiikan. Roche on myös maailman suurin bioteknologiayritys, joka valmistaa lääkkeitä syöpätautien, tulehdussairauksien sekä aineenvaihdunta- ja keskushermostosairauksien hoitoon. Roche on syöpä- ja in vitro -diagnostiikan sekä diabeteksen kokonaisvaltaisen hoidon edelläkävijä.

Rochen strategiana on tarjota yksilöityä terveydenhoitoa lääkkeillä ja diagnostiikkatyökaluilla. Niiden avulla Roche tuo tuntuvia parannuksia potilaiden terveyteen ja elämänlaatuun sekä lisää heidän odotettavissa olevaa elinaikaansa.

Vuonna 2012 Roche työllisti maailmanlaajuisesti yli 82 000 ihmistä ja sijoitti yli 6 mrd. euroa tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Liikevaihto oli 36,3 mrd. euroa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Baselissa, Sveitsissä.

Suomessa Roche Oy aloitti vuonna 1982. Henkilökuntaa on 80 ja liikevaihto noin 85 milj. euroa. Roche Diagnostics Oy on perustettu vuonna 2005. Diagnostiikkaan erikoistunut yritys työllistää 65 henkilöä ja liikevaihto yli 36 milj. euroa.

www.roche.com
www.roche.fi