Jonas Ottosson

Jonas Ottosson – Roswin uusi hallituksen puheenjohtaja

Roswi AB, urheilu-, retkeily- ja keittiötuotteiden jakelija, on nimittänyt Jonas Ottossonin uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi. Jonaksella on yli 40 vuoden kokemus vähittäistavarakaupasta sekä operatiivisella tasolla että hallitustasolla. Hän seuraa tehtävässä Karl-Gustav Idhiä, joka jättää asemansa 10 vuoden puheenjohtajuuden jälkeen.

Jonas Ottossonilla on pitkä kokemus vähittäiskaupasta ja tuottavuuteen keskittyvästä tuotemerkin kehityksestä. Hän on ollut viimeksi Venue Retail Groupin toimitusjohtajana ja sitä ennen sveitsiläisen Odlo Sports Groupin toimitusjohtajana. Sitä ennen hän työskenteli Peak Performancella yli 20 vuotta, joista 12 vuotta toimitusjohtajana.

Roswin hallituksen puheenjohtajuuden lisäksi Jonas istuu myös Hultafors Groupin ja Frank Dandyn hallituksissa. Hänellä on aiempaa kokemusta hallitustyöskentelystä myös yrityksissä Venue Retail Group, NKFF, Henri Lloyd, Triwa, Didrikson, Peak Performance ja Tiger of Sweden.

”Yhtiöllä on hyvät mahdollisuudet jatkaa upeaa kehitystään ja nousta urheilu-/retkeily- ja keittiö-segmentin johtavaksi pohjoismaiseksi toimijaksi. Se saavutetaan erinomaisella tuotemerkkivalikoimalla, houkuttelevilla tuotteilla, laadukkaalla palvelulla ja läheisillä asiakassuhteilla”, sanoo Jonas Ottosson.

Roswilla on vahva tuotemerkkivalikoima ja pitkä kokemus myynnistä, markkinoista, sisäänostosta ja logistiikasta. Vuosi 2020 on ollut Roswille menestyksekäs, ja yritys panostaa edelleen vahvaan kasvuun pohjoismaisilla markkinoilla. Roswi on huomannut, että kiinnostus yrityksen molempia tuotemerkkisegmenttejä, retkeilyä ja ruoanvalmistusta, kohtaan on lisääntynyt.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Jonaksen valintaan ja arvostamme suuresti hänen kokemustaan kansainvälisestä tuotemerkki- ja yrityskehityksestä sekä hyvää markkinatuntemustaan. Yhdessä Jonaksen kanssa viemme Roswin uudelle tasolle.

Haluamme myös kiittää Karl-Gustav Idhiä hyvästä yhteistyöstä ja yritykseen sitoutumisesta hänen 10 puheenjohtajavuotensa aikana. Hän on vaikuttanut merkittävästi yrityksen kehittymiseen”, sanoo TJ Christopher Carlander.

Hallitukseen kuuluvat Jonaksen lisäksi Mestergruppenin konserninjohtaja Karin Eriksson, Roswin omistaja Axel Carlander, Roswin omistaja/TJ Christopher Carlander ja Roswin omistaja/myyntipäällikkö Michael Carlander.

Kategoriat

Roswi on laadukkaiden keittiö-, urheilu-, vapaa-aika- ja ulkotuotteiden tukkukauppias ja maahantuoja. Roswi on kerännyt saman katon alle joitakin maailman huippumerkeistä. Tuotteet ovat tyylikkäitä ja käyttötarkoitukseensa sopivia. Jokainen tuote on valittu ja testattu itse huolella.

Valikoimastamme löytyvät muun muassa tuotemerkit SCARPA, Darn Tough, ENO, Hydrapak, Biolite ja Cabeau. Lisätietoa Roswi AB:n edustamista merkeistä löytyy osoitteesta roswi.fi.

Laatutuotteita keittiöön, urheiluun, vapaa-aikaan ja ulkoilmaelämään

Valikoimastamme löytyvät muun muassa tuotemerkit SCARPA, Darn Tough, ENO, Hydrapak, Biolite ja Cabeau. Lisätietoa Roswi AB:n edustamista merkeistä löytyy osoitteesta roswi.fi.

Roswi FI
Vendevägen 85B