Pehmeillä matoilla saa uudistettua kotia tyylikkäästi.

Koti valmiiksi syksyyn Rustan matoilla

Pehmeillä matoilla saa uudistettua kotia tyylikkäästi. Lisäksi ne lämmittävät kylmiä lattioita ja saavat aikaan kodikkaan tunnelman. Aaltoilevat muodot ja stilisoidut ruudut ovat pääroolissa Rustan syksyn mattojen kuvioissa.

Rustalla on yksi laajimmista mattovalikoimista, johon kuuluu yli 240 mallia, ja osoitteessa rusta.com valikoimaa on vielä enemmän. Syksyn uutuudet saapuvat tavarataloihin elokuussa. Värimaailma on edelleen luonnonläheinen, ja perusväreinä ovat beige ja luonnonvalkoinen ja korostusväreinä tummanvihreä ja kyyhkynsininen. Materiaalit, kuten villa, puuvilla ja juutti, kasvattavat edelleen suosiotaan. Nukan osalta saatavana on kaikkea aina tuftatuista villapalloista pitkiin ja kiiltäviin ryijymattoihin.

– Suurin trendi tällä hetkellä ovat matot, joissa on sekä korkeaa että matalaa nukkaa, mikä on näyttävä ratkaisu myös yksivärisessä matossa. Kuvioissa näkyy ruutuja ja pehmeitä maisemamuotoja. Therese-matto on valmistettu 100-prosenttisesti kierrätetystä puuvillasta ja on yksi sesongin tärkeimmistä tuotteista, kertoo Rustan mattojen tuotepäällikkö Mia Dahlberg.

Yksi Rustan suosituimmista matoista, Kenza, saa rinnalleen Frances-maton, josta ennustetaan kauden suosikkia sen kuvioleikatun nukan ja hillittyjen värien ansiosta. Tekstiileissä esiintyviä ruutuja näkyy myös matoissa. Uutuusmalli Heddan kuviot saavat aikaan lähes 3D-vaikutelman.

Lyhytnukkainen matto Jill, josta on saatavana neljä trendikästä väriä, sopii erinomaisesti olohuoneeseen tai koko pinnan peittävän maton vaihtoehdoksi, sillä se voidaan leikata tilaan sopivaksi. Jos kaipaat kotiin enemmän väriä, saatavana on lyhyt- ja pitkänukkaisia mattoja, kuten uutuudet Disa ja Elina.

Matot ovat saatavana tavarataloista viikosta 32 alkaen.

Kategoriat

Rusta haluaa asiakkaidensa tuntevan itsensä tervetulleiksi, saavan uusia ideoita ja viihtyvän myymälöissä. Myymäläympäristön pitää toimia niin, että laajan asiakaskunnan on helppo ostaa laadukkaita kodin ja vapaa-ajan tuotteita markkinoiden edullisimpaan hintaan.

Tuotevalikoimaa uudistetaan jatkuvasti trendien ja sesonkien mukaan. Rusta myy tunnettujen kansainvälisten tuotemerkkien lisäksi useita omia tuotemerkkejä.

Ensimmäisen Rusta- tavaratalon avasivat yrittäjät Anders Forsgren ja Bengt-Olov Forssell vuonna 1986. Heillä oli vankka koulutus ja kokemus logistiikasta, markkinoinnista ja vähittäiskaupasta. Rustan nykyinen toiminta perustuu edelleen tähän toimivaan yhdistelmään. Anders Forsgren ja Bengt-Olov Forssellin perhe jatkavat edelleen Rustan pääomistajina.

Tommy Dolivo

Lehdistön yhteyshenkilö Maajohtaja Rusta Finland, Corporate PR +358 9 3 154 5261/ +358(0)75-325 5000

Virve Hellbom

Lehdistön yhteyshenkilö +358 (0)40 830 9394