​Kirsi Autiosalo on nimitetty Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:n hallitus on nimittänyt Säästöpankkien Keskuspankin Suomi Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi Kirsi Autiosalon 1.5.2016 alkaen.

KTM Kirsi Autiosalo (45) on viimeiset kolme vuotta toiminut Säästöpankkiliiton riskienhallinta- ja talousjohtajana. Hän on johtanut ja koordinoinut Säästöpankkiliiton riskienhallintaa ja edistänyt Säästöpankkien ja Säästöpankkiryhmän kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä.

- Olen innoissani uusista haasteista. Säästöpankkien Keskuspankilla on erittäin keskeinen rooli Säästöpankkiryhmän kilpailukyvyn ja toimintaedellytyksien luomisessa ja ylläpidossa, toteaa Kirsi Autiosalo.

Säästöpankkiryhmään Autiosalo tuli Danske Bankin ALM & Market Risk -toiminnan johtajan paikalta, jossa hänen päävastuinaan olivat tasehallinta, markkina- ja likviditeettiriskien hallinta, ratingsuhteet sekä pankin pitkä varainhankinta.

Autiosalolla on pitkä kokemus tasehallinnasta (ALM) ja riskienhallinnasta. Hän on ollut Danske Bankin ja sen edeltäjien Sampo Pankin ja Leonia Pankin palveluksessa eri tehtävissä vuodesta 1999. Sitä ennen hän työskenteli mm. Omaisuudenhoitoyhtiö Arsenalissa ja Suomen Säästöpankissa.

Lisätietoja:
Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri, puh. (09) 5480 5240, 0500 688 222,
sähköposti: pasi.kamari@saastopankki.fi

Säästöpankkiliiton riskienhallintajohtaja Kirsi Autiosalo, puh. 050 4200 867,
sähköposti: kirsi.autiosalo@saastopankki.fi

Tunnisteet

• säästöpankkien keskuspankki
  • nimitysuutinen
  • säästöpankkiryhmä
  • työnantaja

Säästöpankkiryhmä edistää yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.

Säästöpankkiryhmä työllistää noin 1400 ihmistä eri puolilla Suomea. www.saastopankki.fi

Lehdistön yhteyshenkilöt