​Säästöpankki pop up’ahtaa pienyrittäjien keskuuteen

Pääkaupunkiseudulla toimiva Nooa Säästöpankki perustaa Pop up -konttorin MOWiin (Mothership of Work). MOW on Helsingin ytimessä Pieni Roobertinkadulla sijaitseva coworking-tila, joka avataan helmikuun alussa. Pankin kolmannen Pop up -konttorin ideana on auttaa pienyrittäjiä vaivattomasti siellä missä he jo ovat – niin yrityksen kuin yrittäjän henkilökohtaisissa talousasioissa.

MOW toi Helsinkiin täysin uudenlaisen tavan tehdä töitä. MOW-konsepti tuo yhteisöllisyyttä yrityksen tai yksinyrittäjän liiketoimintaan. Helmikuun alussa avattaviin tiloihin mahtuu 300 luovan alan tekijää. Vuokralaisten eli MOWilaisten käytössä on modernit neuvottelutilat ja he nauttivat monipuolisista palveluista mustekasettien vaihdosta aamujoogaan. Tämä mahdollistaa sen, että yrittäjä pystyy keskittymään täysillä omaan ydinbisnekseensä. MOWin taustalla on kiinteistösijoitusyhtiö Sponda.

- Me uskomme vahvasti yhteisöllisyyden voimaan. Erilaisten toimijoiden työskentely samoissa tiloissa on monella tapaa win-win-tilanne. Haluamme olla luonteva osa yhteisöä tuomalla palvelumme ja asiantuntemuksemme helpottamaan pienyrittäjän arkea luontevasti sinne, missä hän jo valmiiksi on, kertoo Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Tommi Rytkönen.

MOWissa toimivaan Pop up -Säästöpankkiin MOWilaiset voivat pistäytyä keskustelemaan pankin yrittäjäasiantuntijan kanssa ja kysyä neuvoja, liittyivätpä ne yrityksen tai yrittäjän henkilökohtaisiin talousasioihin. Pankki palvelee MOWissa joka arkipäivä helmikuun kahden ensimmäisen viikon ajan, minkä jälkeen palvelu jatkuu samassa pisteessä lähtökohtaisesti yhtenä arkipäivänä viikossa.

- Pop up -Säästöpankkiin ei tarvitse tulla hattu kourassa nöyristelemään. Haluamme olla yrittäjän paras kaveri ja tarjota rehtiä ja ketterää palvelua myös pienyrittäjille, jotka tutkimuksemme mukaan usein kokevat saavansa eriarvoista kohtelua suuryrityksiin verrattuna. Paikallispankkina meillä on intressinä edistää pienyrittäjyyttä ja yrittäjien talousasioita erityisesti pääkaupunkiseudulla, Rytkönen sanoo.

TNS Gallup toteutti Nooa Säästöpankille pienyrittäjien pankkiasioihin liittyvän tutkimuksen tietokoneavusteisin puhelinhaastatteluin 26.5.-5.6.2015 välisenä aikana. Haastatteluja tehtiin yhteensä 300 kpl. Tutkimus kohdistettiin alle 10 työntekijän pienyrityksiin. Kysymyksiin vastasi kussakin yrityksessä sen pankkiasioista vastaava henkilö.

• yrittäjä
  • säästöpankki