Nortonin keraamisilla hiomalaikoilla uusi valmistustehdas

Nortonin keraamisilla hiomalaikoilla uusi valmistustehdas

Saint-Gobain Abrasives on avannut uuden tehtaan, Raleigh Hallin, missä valmistetaan Nortonin premium-valikoiman keraamisia hiomalaikkoja halkaisijavälillä 300-610 mm. Uusi tehdas sijaitsee Eccleshallissa Englannissa ja tuotannossa on hiomalaikkoja, jotka on lähinnä tarkoitettu turbiinivalmistukseen sekä muuhun tarkkuushiontaan, joka vaatii suurta aineenpoistoa. Tehtaalla valmistettavia Norton-tuotteita ovat mm. Quantum, Altos ja Vortex.

Uudella tehtaalla sovelletaan korkeateknologian tuotantoa, missä tehokas robottivalmistus ja automatisoidut prosessit takaavat lyhyemmät valmistusajat ja korkean laatutason. Nykyaikaisilla tuotantometodeilla pyritään myös mahdollisimman vähäiseen ympäristövaikutukseen.Myös tuotteet on suunniteltu mahdollisimman ympäristöystävällisiksi. Esimerkiksi Altos- ja Vortex –laikat eivät sisällä lainkaan keinotekoisia lisäaineita laikan huokaisuuden lisäämiseksi, mikä on alalla ainutlaatuista. Raleigh Hall on luonnollisesti ISO-sertifioitu (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001) ja kaikki tuotteet ovat eurooppalaisten terveys-, turvallisuus- ja ympäristöstandardien mukaisia.