Alhaisempi tärinätaso uudella timanttikuppilaikalla

Alhaisempi tärinätaso uudella timanttikuppilaikalla

Norton Clipper lanseeraa uuden timanttikuppilaikan, jossa on valmistajan mukaan huomattavasti alhaisempi tärinätaso. Uudella Extreme CG Comfort –kuppilaikalla voidaan työskennellä jopa neljä kertaa pidempään saavuttamatta käden/käsivarren tärinatason raja-arvoja.

Tärinän vähentäminen ja käyttäjän turvallisuuden priorisointi on yhä tärkeämpää. Yrityksen tulee suojata käyttäjä käden/käsivarren tärinältä, joka voi olla kivuliasta ja johtaa valkosormisuuteen. Norton Clipperin uudet Extreme CG Comfort –timanttikuppilaikka on suunniteltu erityisesti vähentämään tärinätasoa ja minimoimaan käsien tärinätauti (HAVS) ja näin ollen käyttäjälle voidaan tarjota myös mukavampi käyttökokemus. Tämän myötä varmistetaan, että korkeimmat terveys- ja turvamääräykset täytetään ja samalla kuppilaikka aikaansaa tehokkaan aineenpoiston ja tarjoaa pitkän käyttöiän. Norton Clipper Extreme CG Comfort on suunniteltu vähentämään tärinää neljä kertaa tehokkaammin kuin perinteiset hiomatavat. Tämä on mahdollista kuppilaikan ympärillä olevan, käyttäjän käsien tärinää vähentävän, kumiholkin ansiosta. Käyttäjän turvallisuus parantuu, mutta lisäksi myös tuottavuus nousee, koska voidaan työskennellä selvästi pidempään.

Extreme CG Comfort on kehitetty Norton Clippers i-HD™ (Infiltrated High Density) teknologialla, mikä aikaansaa timanttisegmentin erittäin yhtenäisen tiiviyden ilman kovaa työstöpainetta. Timanttijyvästä tulee i-HD:n avulla integroitu osa segmenttirakennetta. Patentoidun tuotantoprosessin aikana täytetään segmenttirakenne sideaineella, joka pitää timanttijyvän kiinni segmentissä. Näin timanttijyvät käytetään optimaalisesti ja aikaansaadaan työkalun pitkä käyttöikä. Uusi timanttikuppilaikka on tarkoitettu käytettäväksi kulmahiomakoneissa ja sitä on saatavilla 125 mm halkaisijalla. Laikkaa voidaan käyttää betonin ja muiden rakennusmateriaalien kuiva- ja märkähionnassa.

”Alhaisen tärinätason ansiosta voidaan tuottavuutta nostaa, koska käyttäjä voi hioa pidempään. Lisäksi työ on käyttäjälle huomattavasti mukavampaa”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.