Alumiinin tehokkaampaa työstöä uusilla katkaisu- ja napalaikoilla

Alumiinin tehokkaampaa työstöä uusilla katkaisu- ja napalaikoilla

Alumiinin ja muiden ei-rautametallien katkaisu ja hionta on erityisen haastaavaa, sillä hiomatyökalun tukkeutuminen on tavallinen ongelma. Norton lanseeraa nyt uuden Norton Alu –nimisen valikoiman katkaisu- ja napalaikkoja, joiden avulla tukkeutumisen vaara pehmeitä metalleita työstettäessä on vähäinen.

Uudessa Norton Alu katkaisu- ja napalaikkavalikoimassa on erityinen koostumus, joka on kehitetty alumiinin ja muiden pehmeiden metallien katkaisua ja hiontaa varten. Koostumus vähentää katkaisu- ja napalaikan tukkeutumista ja lasittumista, mikä on muuten tavallinen ongelma ei-rautametalleja työstettäessä. Valmistajan mukaan uuden valikoiman avulla aikaansaadaan myös nopeampi katkaisu ja hionta, ja niiden käyttöikä on pidempi kuin perinteisten tuotteiden.

Norton Alu-valikoima käsittää katkaisu- ja napalaikkoja kulmahiomakoneessa käytettäväksi. Katkaisulaikkoja on saatavilla 115, 125, 180, 180 ja 230 mm halkaisijalla ja 1,0 – 2,5 mm paksuudella, sekä yksi versio upotetulla navalla 230 mm ja 3 mm paksuudella. Hiontaan tarkoitettuja napalaikkoja on saatavilla 180 ja 230 mm halkaisijalla ja 7 mm paksuudella.

”Norton Alun erityisen koostumuksen ansiosta ei-rautametalleja työstettäessä yleinen ongelma eli katkaisu- ja hiomalaikkojen tukkeutuminen ja lasittuminen, voidaan välttää. Lisäksi Norton Alun käyttöikä on pidempi ja sillä aikaansaadaan nopeampi katkaisu ja hionta, mikä tekee työstöstä tehokkaampaa”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.