Lämpöherkkien materiaalien hionnasta tehokkaampaa uusilla pikakiekoilla

Lämpöherkkien materiaalien hionnasta tehokkaampaa uusilla pikakiekoilla

Norton lanseeeraa uuden pikakiekkojen valikoiman, joka on erityisesti tarkoitettu lämpöherkkien tai vaikeasti hiottavien materiaalien kuten ruostumattoman teräksen, koboltin, kromin, inconelin ja titaanin hiontaan.

Pikakiekkoja käytetään ensisijaisesti vaikeasti saavutettavien ja ahtaiden paikkojen hiontaan, purseenpoistoon ja viimeistelyyn sekä pienten tai profiloitujen pintojen viimeistelyyn. Kiekoissa on pikakiinnitys ja niitä käytetään yhdessä erityisen pidikkeen kanssa suorissa ja kulmahiomakoneissa. Nortonin uusissa SG Blaze –pikakiekoissa on ominaisuutena korkealuokkainen SG –hioma-aine ja uusi aktiivinen täyteaine, joka vähentää lämmöntuotantoa. Kiekko hioo kylmästi, minkä vuoksi se sopii lämpöherkkien materiaalien viimeistelyyn. SG Blaze –kiekkoja on saatavilla eri selkämateriaaleilla. Yksikerroksinen polyesteriselkä (R980) tekee kiekosta erittäin joustavan ja myötäilevän. Kolmikerroksinen polyesteriselkä (R980) tekee kiekosta vahvan ja soveliaan agressiiviseen hiontaan. Fiiberiselkäinen kiekko (F980) on erittäin jäykkä ja soveltuu hyvin agressiiviseen hiontaan korkealla paineella. Uudet pikakiekot ovat valmistajan mukaan 50-200 % pitkäikäisempiä kuin tavalliset pikakiekot.

Kiekkoja on saatavissa halkaisijamitoilla 25, 38, 50 ja 75 mm ja jyväkokoina 36-120 karkeaan poistoon, välihiontaan ja viimeistelyyn. Kiekkoja on saatavissa kahdenlaisella pikakiinnityksellä: kiinnitys metallikierteellä (TS, tyyppi 2, SL2) tai kiinnitys nailonkierteeseen (TR, tyyppi 3, SL3). Valikoimaan kuuluu myös pidikkeitä 6 mm:n karalla.

”Tämän uuden pikakiekkovalikoiman ansiosta vaikeasti saavutettavien paikkojen tai pienten pintojen hionta on huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa kuin aiemmin. Kiekkojen pitkäikäisyys ja nopeampi hionta tarjoaa lisäksi alemmat hionnan kokonaiskustannukset”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntijohtaja.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.