Tehokkaampaa hiontaa uusilla lamellilaikoilla

Tehokkaampaa hiontaa uusilla lamellilaikoilla

Lamellilaikkoja käytetään kulmahiomakoneissa hiontaan, purseenpoistoon, kulmahiontaan ja pinnan työstöön jne. Flexovit lanseeraa nyt uuden valikoiman lamellilaikkoja hiiliteräksen, ruostumattoman materiaalin ja metalliseosten hiontaan. Uusilla Mega-Line Pink –laikoilla hionta on tehokasta ja miellyttävää, ja valmistajan mukaan samalla hionnan kokonaiskustannus hiottavaa yksityiskohtaa kohden laskee.

Laikan hiomalamelleissa on voimakas polyesteri- ja puuvillakankainen (polycotton) selkämateriaali. Hioma-aine on ainutlaatuinen, uuden keraamisen hioma-aineen ja Zirkon –hioma-aineen sekoitus. Tässä yhdistelmässä käytetyn keraamisen hioma-aineen ansiosta aineenpoisto Mega-Line Pinkillä käy nopeasti ja helposti, ja kestävän Zirkon –hioma-aineen vaikutuksesta laikalla on pitkä käyttöikä. Valmistajan mukaan aineenpoisto on näin ollen tehokasta, käyttöikä on pitkä ja samanaikaisesti aikaansaadaan hienompi pinnan laatu.

Lämpöä vähentävän täytekerroksen (supersize) ja vahvan selkäaineen ansiosta hionta on tehokasta myös kovalla työstöpaineella, ja lämpöherkkiä materiaaleja hiottaessa voidaan hionta suorittaa ilman työkappaleen palovaaraa. Lamellilaikoissa on myös enemmän hiomalamelleja, mikä myötävaikuttaa pitkään käyttöikään. Huomiotaherättäviä, vaaleanpunaisia Mega-Line Pink lamellilaikkoja on saatavilla karkeuksissa 40-120 ja halkaisijalla 115 mm ja 125 mm. Malleja on kahta erilaista: litteitä ja kuperia, joissa kummassakin on lasikuituinen tukialusta. Ne sopivat erityisesti karkeaan ja keskikarkeaan hiontaan keskikovasta kovaan työstöön koneilla, joissa suosituksen mukaan tulee olla 1100 W vähimmäisteho.

“Mega-Line Pink –lamellilaikoilla voidaan saavuttaa huomattavasti parempi tuottavuus, sillä hionnan kokonaiskustannus on alhaisempi. Lisäksi työ on käyttäjälle mukavampaa alhaisen tärinätason ansiosta”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.