Tehokkaampaa karkeaa hiontaa uudella hiomanauhalla

Tehokkaampaa karkeaa hiontaa uudella hiomanauhalla

Flexovit lanseeraa uuden hiomanauhan, joka on tarkoitettu erityisesti metallin karkeaan hiontaan. Uuden SY798-hiomanauhan rakenne on erittäin vahva, joten hionta on tehokkaampaa.

SY798-hiomanauhassa on erittäin vahva polyesteriselkä, joka on päällystetty keraamisella hioma-aineella. Tällä yhdistelmällä saaavutetaan ainutlaatuiset ominaisuudet sekä käyttöiän että aineenpoistokyvyn suhteen. Nauhan hiomapuolella on uusi lämmön muodostumista vähentävä pintakäsittely ja kääntöpuolen pinta kasvattaa kitkaa. Näin ollen nauha kiinnittyy paremmin käytettäessä teräs- tai alumiinikiinnikkeitä.

SY798 sopii erityisen hyvin ruostumattomasta materiaalista, koboltista ja kromista valettujen yksityiskohtien karkeaan hiontaan, muun muassa työkalujen ja turbiinilapojen taottujen yksityiskohtien hiontaan, teräslevyjen kuivahiontaan, lääketieteessä käytettyjen proteesien hiontaan sekä yleisesti karkeaan hiontaan. Lämpöä vähentävän pintakäsittelyn ansiosta nauha sopii erityisen hyvin lämpöherkkien materiaalien hiontaan, koska yksityiskohtien palovaara on vähäisempi.

Nauhan vahva rakenne yhdessä keraamisen hioma-aineen kanssa aikaansaa pidemmän käyttöiän ja hionnan kokonaiskulu hiottua yksityiskohtaa kohden on alhaisempi. Lisäksi hionta voidaan tehdä alhaisemmalla työstöpaineella ja aineenpoisto toimii nauhan koko käyttöiän ajan. Lämpöä vähentävä pintakäsittely tekee nauhasta viileämmin hiovan ja palon aiheuttamien hävikin määrä on vähäisempi. SY798 muodostaa myös vähemmän pölyä, mikä parantaa työympäristöä. SY798 on saatavilla jyväkoossa 36, 40, 60 sekä 80, ja sitä valmistetaan kaikissa yleisimmissä ko’oissa pienoishiomakoneisiin ja kiinteisiin nauhahiomakoneisiin.

”Hiomanauhan ominaisuuksien ansiosta saavutetaan huomattava tuottavuuden kasvu ja samalla eliminoidaan työstettävän kappaleen palovaara,” kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Lisätietoa löydät sivulta www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.