Uusi lamellilaikka vaativaan hiontaan

Uusi lamellilaikka vaativaan hiontaan

Flexovit lanseeraa uuden lamellilaikan, joka on tarkoitettu erityisesti vaativaan hiontaan kuten kulman pyöristämiseen ja purseenpoistoon.

Uudessa Mega-Line Blue –lamellilaikassa on uudenlainen hiomakangas, joka on päällystetty Zirkon –hioma-aineella ja jonka vahva selkäaine on polyesterkankaasta. Yhdistettynä voimakkaaseen fenolimuoviseen sideaineeseen hiomajyvä hajoaa tasaisesti ja hallitusti, jolloin prosessissa vapautuu jatkuvasti uusia hiomajyviä. Tämä takaa valmistajan mukaan nopean ja tehokkaan hionnan sekä lamellilaikan pidemmän käyttöiän.

Lamellilaikat sopivat erityisesti vaativaan, tehokkailla koneilla ja kovalla paineella tapahtuvaan hiontaan, kuten esimerkiksi hitsaussaumojen hiontaan ja poistoon, kulmahiontaan ja purseenpoistoon mekaanisilla verstailla, valimoissa jne. Laikka sopii erittäin hyvin teräkselle ja ruostumattomalle materiaalille.

Mega-Line Blue –lamellilaikka on tarkoitettu käytettäväksi kulmahiomakoneissa raudan, teräksen ja ruostumattoman materiaalin hiontaan. Laikkaa on saatavilla 115 mm ja 125 mm halkaisijalla ja jyväkarkeudella 40, 60, 80 ja 120. Niissä on lasikuituinen kupera tukilevy. Kupera muoto helpottaa tasaisten pintojen hiontaa.

”Flexovitin uuden lamellilaikkavalikoiman avulla voidaan saavuttaa merkittävää tuottavuuden kasvua, kun hionta ja purseenpoisto tehostuvat”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.