Uusi pitkäikäisempi lamellilaikka

Uusi pitkäikäisempi lamellilaikka

Flexovit lanseeraa uuden lamellilaikan, jonka käyttöikä on erittäin pitkä. Lisäksi uusi Mega-Line SG LongLife -laikka on parempi lämpöherkkien materiaalien, kuten esimerkiksi ruostumattoman teräksen hiontaan.

Uusi lamellilaikka on valmistettu uuden tyyppisestä hiomalamellista, joka koostuu erittäin vahvasta, keraamisella hioma-aineella päällystetystä polyesterkankaasta. Vahva selkä tekee lamellilaikasta erittäin hyvin kulutusta ja hankausta kestävän, mikä valmistajan mukaan takaa pidemmän käyttöiän. Käytetyn hioma-aineen ansiosta laikan aineenpoisto on parempi lyhyessä ajassa. Hiomakankaassa on erityisellä täyteaineella tehty pintakäsittely, niin kutsuttu supersize, jonka ansiosta Mega-Line SG LongLifen hionta on viileämpää kuin perinteisillä lamellilaikoilla. Tämä ominaisuus vähentää lämpöä hionnan aikana ja pienentää siten työkappaleen palamisriskiä. Näin ollen laikka on sopiva lämpöherkkien materiaalien, kuten ruostumattoman teräksen, kromin, koboltin, titaanin ja muiden vaikeasti hiottavien metallien hiontaan, purseenpoistoon ja reunan pyöristykseen.

Lamellilaikat, joissa on lasikuidusta valmistettu tukilaikka, on tarkoitettu käytettäväksi kulmahiomakoneissa ja niitä on saatavilla 125 mm halkaisijalla jyväkoossa 40 ja 60.

”Tällä uudella kulmahiomakoneille tarkoitetulla lamellilaikkojen valikoimalla hionta on nopeampaa ja tehokkaampaa, mikä vähentää hionnan kokonaiskustannusta”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava. ”Lisäksi lämpöherkkiä materiaaleja hiottaessa palamisen riski pienenee”.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.