Uusia pidemmän käyttöiän kalvolaikkoja

Uusia pidemmän käyttöiän kalvolaikkoja

Norton lanseeraa uuden valikoiman laikkoja, joiden selkämateriaali on kalvoa. Valmistajan mukaan erityisen täyteaineen ansiosta laikkojen käyttöikä on pidempi kuin perinteisillä laikoilla.

Nortonin uusia Pure Ice –laikkoja käytetään hienoon hiontaan ja maalin kiillotukseen. Laikkojen selkämateriaali on erittäin ohutta kalvoa, joka yhdessä patentoidun sideaineteknologian kanssa takaa erinomaisen hiomajyvän kiinnityksen. Laikat on lisäksi päällystetty vesipohjaisella täyteaineella, joka vähentää tukkeutumista ja näin Pure-Ice –laikkojen käyttöikä on pidempi kuin perinteisillä laikoilla.

Pure Ice takaa tasaisen ja hienon pinnan, mikä vähentää hionta-aikaa. Laikat ovat erittäin taipuisia ja muotoutuvat siten kaarevien pintojen ja ääriviivojen hiontaan. Hionnassa suositellaan käytettävän vaahtomuovikerrosta, sillä näin hionta on pehmeämpää ja mukavampaa eikä läpihionnan vaaraa ole. Valikoimaan kuuluu lisäksi Liquid Ice –kiillotustahna, joka yhdessä Blue Magnet -mikrokuitukankaan kanssa aikaansaa erittäin kiiltävän pinnan.

Uusia laikkoja on saatavilla ilman reikää 75 mm halkaisijalla, 150 mm 15 reiällä sekä 150 mm Multi-Air –suorituskyvyllä, joka tuo parhaan mahdollisen pölynpoiston. Pure Ice –laikkoja on saatavilla karkeuksilla P800, P1000, P1200 ja P1500 ja ne on värikoodattu jyväkoon mukaan, mikä helpottaa tunnistamista. Laikat on tarkoitettu käytettäväksi oskilloiduissa koneissa tarrakiinnityksellä.

”Pure Ice –laikkojen pidemmän käyttöiän ja erinomaisen pinnan hienouden ansiosta hioma- ja kiillotustyö sujuu huomattavasti nopeammin ja helpommin”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.