Uusia tukilaikkoja fiiberilaikoille

Uusia tukilaikkoja fiiberilaikoille

Fiiberilaikalla hiottaessa käytetään tukilaikkaa. Norton lanseeraa nyt uuden valikoiman tukilaikkoja, jotka on valmistettu kuituvahvistetusta nailonista, mikä tekee hionnasta tehokkaampaa.

Fiiberilaikkoja käytetään kulmahiomakoneissa pääasiassa metallin hiontaan. Niitä käytetään aina tukilaikan kanssa. Tukilaikan kovuudesta riippuen saadaan erilaisia hiomaominaisuuksia – kova ja kankea tukilaikka takaa tehokkaamman hionnan, kun taas pehmeällä aikaansaadaan joustavampi hionta ja hienompi pinta.

Norton lanseeraa uuden kuituvahvisteisesta nailonista valmistettujen kovien tukilaikkojen valikoiman. Uudet tukilaikat ovat uritettuja, mikä tekee hionnasta viileämpää ja pienentää palamisriskiä. Urien ansiosta myös aineenpoisto on tehokkaampaa. Uusia tukilaikkoja on saatavilla halkaisijamitoilla 115 mm, 125 mm ja 180 mm ja joko M14 tai 5/8”-kierteellä.

”Uusilla tukilaikoilla käyttäjä saavuttaa nopeammin toivotun lopputuloksen, koska aineenpoisto on tehokkaampaa ja työkappaleen palamisriski pieni”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntivastaava.

Katso myös http://www.saint-gobain-abrasives.com/

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.