Huippustylistin vinkit: Näin sisustat kotisi teknologialla

Huippustylistin vinkit: Näin sisustat kotisi teknologialla

Helsinki, 5. marraskuuta 2020 – Monet ovat varmasti miettineet, miten sisustukseen sopimattoman kookkaan television tai valtavan kaiuttimen saisi piiloon. Vuosien mittaan laitteiden sukupolvet ovat vaihtuneet ja niitä on tullut lisää samalla, kun teknologiasta on tullut yhä suurempi osa jokapäiväistä elämäämme. Laitteiden sulauttaminen osaksi sisustusta on ollut haaste, joka on pitänyt ratkaista yhä uudestaan. Teknologia on kuitenkin kehittynyt myös avaamaan täysin uudenlaisia mahdollisuuksia ilmaista omaa tyyliä sisustuksessa.

Samsungilla on viime vuosina huomattu asiakkaiden kasvava kiinnostus laitteisiin, joiden muotoilussa on ajateltu sopivuutta sisustuksen osaksi tai jopa lähtökohdaksi. Valikoituja Samsung-tuotteita myydäänkin tätä nykyä perinteisten elektroniikkaliikkeiden ohella myös designtuotteisiin ja sisustustarvikkeisiin keskittyvän Royal Designin liikkeissä. Esimerkiksi The Frame -televisio on muotoiltu niin, että se näyttää seinälle kiinnitettynä tyylikkäältä taululta ja voi jopa esittää ruudullaan taidetta ollessaan suljettuna. The Serif taas näyttää kauniilta kaikista suunnista, eikä televisio tarvitse alleen TV-tasoa, sillä se sopii vaikkapa kirjahyllyyn tai omilla siroilla jaloillaan minimalistisen huoneen nurkkaan.

Samsung on myös kutsunut asiantuntijakseen sisustussuunnittelijan ja -stylistin Susanna Vennon, joka antaa suomalaisille kuluttajille vinkkejä, neuvoja ja inspiraatiota teknologian hyödyntämiseen sisustussuunnittelussa. Onko älykkyys ja tyylikkyys viimein mahdollista yhdistää sisustuksessa?

– Pitää paikkansa, etteivät teknologia ja sisustussuunnittelu ole aina kulkeneet sujuvasti käsi kädessä. Nykyisin on kuitenkin tarjolla laaja valikoima laitteita, jotka eivät pelkästään sovi muuhun sisustukseen, vaan parhaimmillaan kohentavat tilan tyyliä. Kun käytössä on laitteita, jotka voi sulauttaa sisustukseen, ripustaa taulujen joukkoon seinälle tai sijoittaa keittiöön väriä tuomaan, modernin teknologian ja tyylikkään sisustuksen yhdistäminen on helpompaa kuin koskaan, Vento selittää.

Susanna Vennon 5 vinkkiä sisustamiseen teknologian kanssa:

1. Satsaa designiin

Valitse laitteita, joiden muotoiluun on kiinnitetty erityistä huomiota. Nykyään myös kodinkoneet ja viihdelaitteet voivat olla designtuotteita, joissa muotoilijoiden luova näkemys ja osaaminen yhdistyvät saumattomasti tekniikkaan. Tämän ansiosta laitteet miellyttävät silmää kauemmin ja ne myös pitävät arvonsa paremmin.

2. Valitse mieluisat värit ja materiaalit

Elektroniikan ei enää tarvitse olla mustaa tai harmaata. Iloitse siitä! Valitse sisustukseen sopivat värit tai vaikka puupinta - kaikki on vihdoin mahdollista.

3. Johdot minimiin

Tarjolla on monia fiksuja ratkaisuja, joilla voidaan minimoida johtojen määrä. Sisustuksen pelastavat miltei näkymättömät johdot, joilla television liitännät hoituvat huomaamattomasti, ja muut televisioon liitettävät laitteet voidaan haluttaessa sijoittaa vaikka eri huoneisiin ja visusti ovien taakse.

4. Millainen sinä, sellainen televisio

Kuka olet ja millaisessa roolissa tekniikka on elämässäsi? Haluatko laitteiden sulautuvan huomaamattomasti kotiisi vai nostatko ne mieluummin esille designkalusteen tavoin? Seinään sulautuva taulu-TV, kodin keskiössä oleva "statement piece” vai jotakin tältä väliltä? Valitse oman persoonasi mukaan.

5. Unohda TV-taso

Sijoittamalla television seinälle tai käyttämällä jalustaa pääset eroon tilaa vievästä TV-tasosta. Tekniikan ei pidä rajoittaa tai hallita kotisi sisustusvalintoja.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Lisätiedot:
OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi, p. 0400 630 049
Kuvapyynnöt ja median testilaitteet:
samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa:
www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/