Ohita
Samsung esittelee: SmartThings Find on uusi tapa löytää Galaxy-laitteet helposti ja nopeasti

Tiedote -

Espoo, 2. marraskuuta 2020 – Samsung Electronics julkistaa SmartThings Find -palvelun[1], joka auttaa Galaxy-laitteiden nopeassa ja vaivattomassa paikantamisessa[2]. Jo 6 miljoonaa[3] käyttäjää Koreassa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa ilmoittautui palvelun varhaiskäyttäjiksi, ja nyt SmartThings Find on valmis maailmanlaajuiseen julkaisuun. Palvelu toimii laitteilla, joissa on Android 8 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio. SmartThings Find käyttää Bluetooth Low Energy (BLE)[4] ja ultra-wideband (UWB)[5] -teknologioita auttaakseen käyttäjiä löytämään valikoidut Galaxy-puhelimensa, -tablettinsa, -älykellonsa ja -kuulokkeensa.

– Viimeisimmän BLE- ja UWB-teknologian avulla SmartThings Find vähentää stressiä jokapäiväisestä elämästä ja hukkuneiden mobiililaitteiden löytämisestä. SmartThings Find on yksinkertainen ja visuaalinen ratkaisu tärkeimpien Galaxy-laitteiden paikantamiseen, kiitos AR-ominaisuuksien[6], karttojen ja äänimerkkien yhteistyön. Kyseessä on vain yksi monista esimerkeistä siitä, miten UWB-teknologia tulee auttamaan ihmisiä elämään merkityksellistä elämää, kertoo Jaeyeon Jung, Vice President & Head of SmartThings Team, Mobile Communications Business, Samsung Electronics.

Löydä kadonneet laitteet helposti

Nopean rekisteröintiprosessin suorittamisen jälkeen SmartThingsin käyttäjät voivat helposti paikantaa Galaxy-laitteensa, kuten älypuhelimet, tabletit, älykellot ja nappikuulokkeet. Olipa käyttäjä tiputtanut kellonsa sohvan taakse tai unohtanut, minne jätti Galaxy Buds Live -kuulokkeensa, SmartThings Find -palvelu auttaa pitämään kirjaa laitteiden sijainnista turvallisesti helppokäyttöisen SmartThings-sovelluksen kautta.

Offline ei tarkoita "Off-the-Grid"

Kadonneet laitteet voi nyt paikantaa helposti SmartThings Find -palvelun avulla, vaikka ne olisivat offline-tilassa. Tämä onnistuu siten, että SmartThingsin käyttäjät voivat nyt valita turvallisen tavan käyttää Galaxy-älypuhelinta tai -tablettia kadonneiden laitteiden löytämiseksi. Kun palvelua varten aktivoidut laitteet ovat olleet offline-tilassa 30 minuuttia, ne lähettävät BLE-signaalia, jonka muut laitteet voivat vastaanottaa. Mikäli käyttäjä ilmoittaa laitteensa kadonneeksi SmartThings Find -palvelun kautta, kaikki lähellä olevat, toimintoa varten aktivoidut Galaxy-älypuhelimet tai -tabletit ilmoittavat Samsung-palvelimelle sijaintinsa, minkä kautta käyttäjä saa ilmoituksia laitteeseensa hävinneiden laitteiden paikannusta varten. Kaikki SmartThings Find -käyttäjätiedot on salattu ja suojattu turvallisesti, mikä varmistaa, että laitteen sijaintia ei paljasteta kenellekään paitsi sen omistajalle.

Löydä Galaxy-laitteesi nopeammin yksityiskohtaisten ohjeiden avulla

Hukkuneen laitteen löytämisestä tulee lasten leikkiä, kiitos integroitujen karttaohjeiden ja etsittävään laitteeseen “soittamisen” ansiosta. Laitteen kadotessa käyttäjä voi avata SmartThings Findin puhelimessaan tai tabletissaan ja valita etsittävän laitteen. Puhelin näyttää sitten laitteen tarkan sijainnin kartalla. Kun käyttäjä on lähellä etsittävää laitetta, vaihtoehtoina ovat joko paikallistaminen äänimerkin avulla tai AR-pohjaisella lähihaulla6, joka näyttää graafisen signaalivoimakkuuden, kun etsittävää laitetta lähestytään.

Saatavuus

SmartThings-sovellukselle julkaistaan tästä päivästä alkaen uusi päivitys, joka tulee saataville ympäri maailman Android 8:aa tai sitä uudempaa käyttöjärjestelmäversiota hyödyntäville Galaxy-puhelimille ja -tableteille1. Päivityksen jälkeen käyttäjät pääsevät käyttämään SmartThings Findia koskettamalla SmartThings-sovelluksen kotinäkymän alalaidan banneria. Ensi vuoden alusta eteenpäin Samsung laajentaa näitä toimintoja seurantatageihin, jolloin myös muiden lempiesineiden paikallistaminen helpottuu.

– Olemme innoissamme voidessamme työskennellä tiiviisti johtavien yrityskumppanien kanssa tavaroiden paikantamisen parissa. Näin voimme laajentaa näitä kokemuksia ja mahdollistaa yhä useampien esineiden paikallistamisen. Toivomme voivamme jakaa lisätietoa tästä pian, Jung toteaa.

Lisätietoa SmartThings-sovelluksesta ja SmartThings Find -toiminnosta löydät täältä.

[1]Saatavuus voi vaihdella markkina-alueittain ja operaattoreittain.

[2] Saatavilla Galaxy-puhelimille ja -tableteille, joissa on Android 8 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio, Galaxy Watch -laitteille, joissa on Tizen 5.5 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio, sekä Galaxy Buds+ ja Galaxy Buds Live -kuulokkeille.

[3] 28. lokakuuta 2020 rekisteröityjen käyttäjien määrä ylitti 6 miljoonaa, kahden kuukauden early access -kampanjan jälkeen Koreassa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa.

[4] BLE-hakutoiminnot ovat saatavilla Galaxy-puhelimille ja -tableteille, joissa on Android 8 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio, Galaxy Watch -laitteille, joissa on Tizen 5.5 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio, sekä Galaxy Buds+ ja Galaxy Buds Live -kuulokkeille.

[5] UWB-toiminto saatavilla Galaxy Note 20 Ultra- ja Galaxy Z Fold2 -laitteilla.

[6] Saatavilla vain laitteilla, jotka tukevat UWB:tä.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/