​Samsung Galaxy S6 edge on kohtelias

​Samsung Galaxy S6 edge on kohtelias

Samsung kehitti uuden älykkään People Edge -toiminnon käyttäjätutkimuksen avulla.

Espoo, 19. maaliskuuta 2015 – Puheluihin vastaaminen, viestien lähettäminen ja puhelimen vilkuilu voivat olla seurassa epäkohteliasta puuhaa. Älypuhelinten käyttäjät vahvistavat asian Samsungin tekemässä tutkimuksessa*.

Yli kolme neljäsosaa (76%) älypuhelinten käyttäjistä kokee puhelimen vilkuilun keskustelun aikana epäkohteliaaksi. Tutkimuksen mukaan käyttäjät kuitenkin haluavat huomata tärkeät viestit ja puhelut. Seitsemän kymmenestä vastaajasta toivoo läheisilleen parempaa tapaa tavoittaa heidät hätätilanteessa.

Näiden oivallusten perusteella Samsung on kehittänyt People Edge -toiminnon uuteen Galaxy S6 edge -lippulaivapuhelimeensa. S6 edge -puhelimessa on sen kummallekin reunalle kaartuva näyttö, joka mahdollistaa hienotunteisen tavan erottaa tärkeimmät saapuvista puheluista ja viesteistä. People Edge -toiminnon avulla käyttäjä voi määritellä viidelle ihmiselle omat reunanäytöllä näkyvät värit. Kun puhelin soi pöydällä näyttö alaspäin, reunat hehkuvat soittajalle valitulla värillä.

People Edge mahdollistaa myös puhelujen hylkäämisen kohteliaasti. Puhelut voi hylätä automaattisella poissaoloviestillä, kun laittaa sormen puhelimen sisäänrakennetulle sykemittarille.

– Ihmiset pyytävät usein etukäteen anteeksi, kun ovat seurassa ja odottavat tärkeää puhelua. He asettavat puhelimen pöydälle näyttöpuoli alaspäin, vaikka kaksi kolmasosaa (64%) ihmisistä toivoisi tapaa erottaa tärkeät puhelut muista puheluista, sanoo Samsungin Euroopan tuoteinnovaatio-osaston johtaja Lysa Clavenna.

* Samsungin kansainväliset tuoteinnovaatiotiimit toteuttivat tutkimuksen Englannissa, Saksassa, Ranskassa ja Etelä-Koreassa. Siihen osallistui 1217 vastaajaa.

Video People Edge -toiminnosta.

Lisätietoja:

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja testilaiteasiat: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? (Medialle) Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseensamsungpr@osg.fi

Aiheet

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava elektroniikkavalmistaja, joka avaa ihmisille uusia mahdollisuuksia ympäri maailman. Tinkimättömällä innovoinnilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Samsung Suomi