Tiedote -

Apple ja SAP mahdollistavat koneoppimisen helpon integroinnin yritysten natiivisovelluksiin

SAP laajentaa sovellusvalikoimaansa sekä iOS:llä etä Macillä®

SAP ja Apple kertoivat SAPPHIRE NOW -tapahtumassa Orlandossa Yhdysvalloissa, että CORE ML®, Applen koneoppimisteknologia on saatavilla ensimmäistä kertaa osana SAP:n pilvialustan ohjelmistokehitystyökaluja (SAP Cloud Platform SDK) iOS-käyttöjärjestelmälle. SAP Cloud Platform SDK:n seuraava versio – saatavilla myöhemmin tässä kuussa – mahdollistaa räätälöityjen, älykkäiden iOS-sovellusten luomisen SAP Leonardolla. Koneoppimisen mallit latautuvat automaattisesti iPhoneen® ja iPadiin® niin, että sovellukset voivat pyöriä ilman nettiyhteyttä ja päivittyä, kun yhteys SAP:n pilvialustaan on olemassa.

Apple-kumppanuuden myötä SAP on rakentanut uudestaan suosituimmat mobiilisovellukset SAP SuccessFactors®- (HR Cloud) ja SAP Concur® (Travel & Expense Cloud) -ratkaisuille sekä SAP Asset Managerille niin, että ne pyörivät lähtökohtaisesti iOS:llä. Nämä sovellukset on integroitu täydellisesti iPhoneen ja iPadiin. Näin Applen tietoturva, suorituskyky ja uusimmat alustainnovaatiot saadaan mahdollisimman hyvin käyttöön. SAP kertoi, että se laajentaa natiivia iOS-käyttökokemusta sovellusvalikoimaansa aloittaen SAP Ariba® (Procurement Cloud)-ratkaisuista.

SAP julkisti myös laajentavansa sovellusvalikoimansa Macille. Valikoimassa on nyt uusia sovelluksia, joiden teho ja käytön helppous ovat samanlaiset kuin SAP iOS -sovelluksilla. Uudet natiivit Mac-sovellukset tuovat monipuolisen SAP iOS -käyttökokemuksen pöytäkonemaailmaan.

”Apple on nousussa yritysmaailmassa”, sanoi Bill McDermott, SAP:n pääjohtaja. ”Asiakkaamme pitävät luotettavasta tietoturvasta ja iOS:n helppokäyttöisyydestä. He arvostavat myös alustaa, jolla voi rakentaa käänteentekeviä liiketoimintasovelluksia. Meillä on vahva kumppanuus ja nyt nähdyt julkistukset osoittavat SAP:n sitoutumisen Apple-yhteistyöhön jatkossakin.”

Tim Cook, Applen pääjohtaja, sanoi: ”Yritysasiakkaat saavat todellisia businessetuja, kun ne käyttävät iOS-käyttöjärjestelmää. Olemme innoissamme siitä, että SAP laajentaa nämä käyttökokemukset iPhonelle ja iPadille sekä tuo ne Maciin ensimmäistä kertaa. Kumppanuutemme on saavuttanut merkittävän virstanpylvään ja teemme työtä yhdessä SAP:n kanssa tuodaksemme asiakkaillemme maailman luotetuinta dataa liiketoimintaprosesseista iPhonelle, iPadille ja Macille.”

Apple ja SAP tarjoavat yhdeksän, eri toimialoja edustavaa valmista sovellusta niille yrityksille, jotka tarvitsevat apua iOS-sovellusten rakentamisen aloittamisessa. Lisätietoja aloittamiseen on täällä.

Apple ja SAP suunnittelivat SAP Cloud Platform SDK:n iOS:lle. Sen tarkoituksena on auttaa kehittäjiä rakentamaan helposti räätälöityjä iOS-yrityssovelluksia. Asiakkaat valmistavassa teollisuudessa, vähittäiskaupassa ja kuljetusalalla voivat iOS SDK:lla muuttaa tapaansa tehdä työtä. Lisätietoja löytyy osoitteesta sap.com/apple.

Alkuperäinen tiedote löytyy täältä.

Tutustu: SAP News Center.Seuraa SAP:ia Twitterissä @sapnews ja @SAPFinland.

SAP:n suomalainen lehdistöhuone: http://www.mynewsdesk.com/fi/sap.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• ios
  • pilvipalvelut
  • cloud