ELIXIAn jäsenmäärä Suomessa nousi ja liikevaihto kasvoi

ELIXIAn jäsenmäärä Suomessa nousi ja liikevaihto kasvoi

SATS-konserni kasvoi kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä kaikilla mittareilla. Yhtiön Suomen yksikkö (ELIXIA) kasvatti jäsenmääräänsä 11% 72 000 jäseneen verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan ja teki 10,7 miljoonan liikevaihdon ensimmäisellä neljänneksellä.

SATS-konsernin ensimmäisen neljänneksen 109 miljoonan euron liikevaihdosta Suomen ELIXIA muodosti 9%. ELIXIAlla on Suomessa 32 kuntosalia.

Emoyhtiön luvut konsernitasolla osoittavat kasvua kaikilla mittareissa: kuntosalien määrä kasvoi 3%, jäsenmäärä 7% ja liikevaihto 19%. ELIXIAn liikevoitto Suomessa kasvoi 1,6 miljoonaa euroa, mutta kasvun taustalla oli osittain koronapandemian aiheuttamat haasteet vertailuajankohtana.

Ensimmäinen vuosineljännes osoittaa, että visiomme making people heathier and happier yhdistettynä vahvaan jäsenmäärän kasvuun ja nouseviin kävijämääriin tuottaa myös hyvän taloudellisen lopputuloksen, SATS-konsernin toimitusjohtaja Sondre Gravir sanoo.

Kasvuluvut kovia pandemian jäljiltä

ELIXIAn kasvuluvut Suomessa olivat läpi linjan hyviä vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Lukujen vertailukelpoisuutta kuitenkin heikentää kuntokeskusten kiinniolo viime vuoden ensimmäisen neljänneksen alussa.

Maakohtainen liikevoittomarginaali Suomessa kasvoi -3%:sta 13%:iin. ELIXIA on vahvasti keskittynyt etsimään uusia toimitiloja tuleville vuosille.

SATS laskee konsernitasolla jäseniensä harjoittelun sosioekonomisia vaikutuksia. Maailman Terveysjärjestö WHO:n suositusten mukaisilla harjoittelumäärillä mitattuna SATS:n jäsenille kertyi 14 000 laatumukautettua elinvuotta (QALYS) ja yhtiön tuottama hyvinvointilisä yhteiskunnalle oli EUR 1,8 miljardia.

Quarterly Reports & Presentations

SATS- ja ELIXIA-kuntokeskukset tarjoavat modernia ja toiminnallista harjoittelua, personal trainingia ja ryhmäliikuntatunteja Suomen, Norjan, Ruotsin ja Tanskan suurimmissa kaupungeissa. Pyrimme myös auttamaan jäseniämme harjoittelemaan keskustemme ulkopuolella erilaisten digitaalisten työkalujen avulla. Olemme markkinoillamme aktiivisessa roolissa innovaatioiden kehittäjänä ja lanseeraamme jatkuvasti uusia liikuntamuotoja ja uusia digitaalisia työkaluja treenin tueksi.