Running: SATS esittelee uuden konseptin juoksuharjoitteluun

Running: SATS esittelee uuden konseptin juoksuharjoitteluun

SATS lanseeraa ainutlaatuisen juoksukonseptin juoksemisesta innostuneille suomalaisille. Sekä uudet että vanhat SATS-jäsenet saavat käyttöönsä Urban Tribesin osaavat juoksuvalmentajat. Useimmat valmentajista ovat entisiä huippujuoksijoita.

– Juoksu kasvattaa suosiotaan jatkuvasti, ja siitä on viime vuosina tullut suorastaan kansanliike, kertoo Lauri Hasanen SATSilta.

Harjoittelu aloitetaan sisätiloissa
Harjoittelu käynnistyy tammikuussa sisätiloissa SATS Iso Omenassa ja Pitäjänmäessä Runners Strength -nimisillä tunneilla, ja maalis-huhtikuussa juoksuryhmät siirtyvät sisätiloista ulkoharjoitteluun. Runners Strength -sisätunnit valmistavat osallistujia juoksukuntoon voimaharjoittelun avulla talvikuukausina. Tämän jälkeen alkavilla ulkotunneilla on mahdollista harjoitella omalla tasollaan kohti henkilökohtaisia juoksutavoitteita. Ulkotunnit juostaan SATS Pitäjänmäen läheisyydessä.

Asiantuntija-apua kaikille
SATS on tehnyt yhteistyösopimuksen Urban Tribesin kanssa, jolla on pitkä kokemus juoksuryhmien valmentamisesta Ruotsissa. Hyvin suunniteltu harjoitusrakenne sekä Urban Tribesin osaavat juoksuvalmentajat takaavat, että osallistujat saavat oikeantasoisia haasteita ja treenaavat tehokkaasti.

– Toiset tavoittelevat kymppiä noin 70 minuutin aikaan, kun taas toiset pyrkivät juoksemaan saman matkan alle 40 minuuttiin. Siksi on tärkeää, että juoksuvalmentajia on useita ja osallistujat jaetaan tason ja tavoitteiden mukaisiin ryhmiin, Lauri Hasanen kertoo.

Ammattimaiset juoksuvalmentajat kaikille
SATS on ensimmäinen kuntokeskusketju, joka tarjoaa jäsenilleen ammattimaisten juoksuvalmentajien vetämiä juoksuharjoituksia. Juoksuharjoittelu sisältyy normaaliin jäsenmaksuun, ja juoksukonseptin tavoitteena on luoda entistä suurempaa jäsentyytyväisyyttä sekä houkutella uusia jäseniä myös kuntosaliharjoittelun pariin.

– Viemme tavallisille kuntoilijoille suunnatun juoksuharjoittelun askeleen pidemmälle ja odotamme näkevämme entistä enemmän juoksukärpäsen puremia jäseniä Helsingin puistoissa, Lauri Hasanen toteaa.

Urban Tribesin osaaminen sekä SATSin markkina-asema ja brändi antavat SATSille strategisen etulyöntiaseman ja sallivat SATSin kehittyä juoksumarkkinoiden johtavaksi toimijaksi.

Luo yhteisöllisyyttä
Tavoitteena on luoda yhteisö, jossa ihmisillä on hauskaa yhdessä ja joka tuntee yhteyttä toisiinsa.

Lämmittelyn jälkeen osallistujat jaetaan ryhmiin, jotka harjoittelevat kukin omalla tasollaan. Jokaisella ryhmällä on oma valmentajansa.

– SATS Urban Tribe on enemmän kuin vain juoksuharjoittelua. Siinä luodaan tiimi, joka rikkoo rajoja yhdessä ja luo yhteisön, toteaa Urban Tribesin päävalmentaja Ruben McRae.

Lisätietoja antaa SATS Finlandin maajohtaja Lauri Hasanen osoitteessa lauri.hasanen@sats.fi.