SATSin ja ELIXIAn yritysjärjestely toteutuu

SATSin ja ELIXIAn yritysjärjestely toteutuu

Kilpailuviranomaiset Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa ovat hyväksyneet SATS:in ja ELIXIA:n yhdistymisen. Uusi konserni, Health & Fitness Nordic, työllistää yli 2 000 työntekijää. Sen liikevaihto on noin 345 miljoonaa euroa ja sillä on yli 200 kuntokeskusta sekä yli 550 000 jäsentä. Yrityksen tavoitteena on edistää tuntuvasti pohjoismaalaisten terveyttä.

Yritysjärjestely on ollut suunnitteilla vuoden ajan. Kilpailuviranomaiset Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa hyväksyivät kaupan vuonna 2013. Ehtoihin kuului yhteensä 13 kuntoilukeskuksen myynti, joka on nyt toteutunut.

- Liikunnan lisääminen on tärkeä tekijä sairausten ennaltaehkäisyssä. Health & Fitness Nordic haluaa omalta osaltaan edistää pohjoismaista kansanterveyttä liikunnan avulla.  Tarjoamme uusia konsepteja ja treeniohjelmia, joiden avulla on helpompaa ja hauskempaa pysyä kunnossa, Health & Fitness Nordic:in toimitusjohtaja Olav Thorstad.

- Suomalaiset ovat Pohjoismaiden urheilullisin kansa. Haluamme auttaa suomalaisia saavuttamaan entistäkin paremman fyysisen kunnon. Skandinavian suurimpana kuntoklubien tarjoajana koemme olevamme vastuussa siitä, toteaa Thorstad.

Olav Thorstad, HFN:n toimitusjohtaja, puhelin: +47 93 25 68 86
Reynir Indahl, Altor Equity Partnersin edustaja ja HFN:n puheenjohtaja, puhelin: +47 90 69 11 13

Health & Fitness Nordic (HFN)
HFN työllistää yli 2 000 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 345 miljoonaa euroa. Yritys omistaa yli 200 kuntokeskusta ja sillä on yli 550 000 jäsentä. Konserniin kuuluvat tuotemerkit SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, SAFE ja Metropolis.

Altor Fund III ja ELIXIA:n osakkeenomistajat omistavat 51 % osakkeista ja TryghedsGruppen 49 %.
Altor Equity Partners toimii pääomarahastojen neuvonantajana Altor rahastoille. Perustamisestaan lähtien Altor rahastot ovat sijoittaneet lähes 40 yritykseen 3 800 miljoonalla maksetusta pääomasta. TryghedsGruppen on enemmistöosakas Tryg vakuutuskonsernissa. Lisäksi sen toimintaan kuuluu suorat yritysinvestoinnit sekä varainhoito. TryghedsGruppenin taseen loppusumma oli 31.12.2013 noin 33 miljardia Tanskan kruunua. Osa TryghedsGruppenin tekemästä voitosta menee hyväntekeväisyyteen TrygFondenin kautta. Vuonna 2013 TrygFondenin jakama summa oli yhteensä 550 miljoonaa Tanskan kruunua.