Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyy ELIXIAn ja SATSin fuusion - ehtona kahden keskuksen myynti

(Helsinki 25.2.2014) Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt ELIXIAn, SATSin ja Fresh Fitnessin fuusion. Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän ehtona on, että kaksi SATSin kuntokeskusta Suomessa myydään kolmansille osapuolille. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kyseiset keskukset sijaitsevat alueilla, joilla ilman edellä mainittua ehtoa fuusio heikentäisi paikallista kilpailua.

- Olemme erittäin tyytyväisiä Kilpailu- ja kuluttajaviraston antamaan hyväksyntään Suomessa. Odotamme paljon uusilta ja mielenkiintoisilta fuusion mahdollistamilta konsepteilta, joiden avulla saamme entistä useamman ihmisen liikkumaan, sanoo Health & Fitness AB:n toimitusjohtaja ja yhdistyvän yhtiön tuleva toimitusjohtaja Olav Thorstad.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston päätös edellyttää Espoossa sijaitsevan SATS Ison Omenan ja Vantaalla sijaitsevan SATS Tikkurilan keskusten myymistä. Kyseisten keskusten johdolle ja henkilökunnalle tiedotettiin myynnistä aiemmin tällä viikolla.

- Omistajamme hoitavat myyntiprosessin hyvin huolellisesti. Näin voimme varmistaa, että molemmat keskukset myydään vakavaraisille ja ammattimaisesti ja pitkäaikaisesti toimiville ostajille. Haluan kiittää kaikkia työntekijöitämme heidän kärsivällisyydestään ja omistautumisestaan viime kuukausina sen jälkeen, kun fuusio oli julkistettu, sanoo Olav Thorstad.

Health & Fitness Nordicin (SATS ja Fresh Fitness) ja ELIXIAn omistajat ilmoittivat 14.6.2013 suunnittelevansa liiketoimintojensa yhdistämistä. Pääomasijoitusyhtiö Altor omistaa tällä hetkellä ELIXIAn, ja sille tulee 51 prosentin omistusosuus fuusiossa syntyvästä kokonaisuudesta. SATSin ja Fresh Fitnessin tällä hetkellä omistavan tanskalaisen TryghedsGruppenin omistusosuus uudessa kokonaisuudessa on puolestaan 49 prosenttia.

Olav Thorstad, toimitusjohtaja, Health & Fitness AB, puhelin +47 93 25 68 86, olav.thorstad@sats.no

Lauri Hasanen, maajohtaja, SATS Finland Oy, puhelin +358 50 566 3611

Miika Huotari, toimitusjohtaja, Oy ELIXIA Finland Ab, puhelin +358 40 560 7567