Uutta Mobairilta - Mobair 2015 tuloilmalaite

UUTTA MOBAIRILTA

Uudistuneiden rakennusmääräysten myötä uudiskohdetta suunniteltaessa on kiinnitettävä huomiota rakennuksen erillispoistojen (mm. liesituuletin, tulisija, kp-imuri) ulkoilman saantiin, jotta liiallista paine-eroa rakennuksen ulkovaipan yli ei pääse muodostumaan missään tilanteessa. Myös jo havaitun sisäilmaongelman yhteydessä ilmanvaihtokojeen rinnalle asennetulla Mobair-tuloilmalaitteella ehkäistään vuotoilmavirtausten muodostumista ja saadaan aikaa lisätutkimuksille/toimenpiteille tiloja käyttävien terveyttä vaarantamatta. Unohtaa ei sovi myöskään renessanssiaan elävää painovoimaista ilmanvaihtoa ja sen sovittamista nykyaikaiseen rakennukseen. Mobair tuloilmalaitteet mahdollistavat ulkoilmavirtojen tuottamisen vedottomasti silloin kun ne suunnitellaan otettavaksi suoraan seinän lävitse.

Mobair 2015 tuloilmalaite

Suomalainen, Halikkoon v. 1992 perustettu Mobair Oy tuo markkinoille keväällä 2019 uuden kiertoilmapuhaltimella ja lämmittimellä varustetun Mobair 2015 tuloilmalaitteen, joka suodattaa sekä lämmittää energiatehokkaasti huoneeseen virtaavan korvausilman.

Ulkoa tuleva kylmä ilma lämpenee ensisijaisesti katonrajassa olevan lämpimän ilman avulla. 1,0 W tehoinen puhallin aikaansaa huoneilman ja ulkoa tulevan ilman sekoittumisen, joten energiankulutus on erittäin alhainen. Termostaattiohjattu lisälämmitin voidaan kytkeä käyttöön tarpeen vaatiessa. Patentoitu rakenne takaa vedottoman lopputuloksen.

Referenssi Koulun sisäilmaongelma (Kaarisillan koulu)

Lisätiedot ja materiaalipyynnöt:

Timo Lindholm, p. 050 336 4423, timo.lindholm@scanoffice.fi

• Kunnallinen palvelu

Scanoffice Oy on Pohjois-Euroopan suurin lämpöpumppujen ja ilmastointilaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa lämpöpumppu- ja LVI-alan urakoitsijoista, ja toimimme koko Skandinavian alueella. Maahantuonnin ja tukkukaupan lisäksi palveluihimme kuuluvat myös jälleenmyyjien koulutus, takuuasioiden käsittely sekä varaosa– ja tarvikepalvelut. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse, sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.