Ohita
Schaefflerin Grease App  sovellus määrittää vierintälaakereille ihanteellisen voiteluaineen, sen määrän ja käyttöiän sekä voiteluvälit. Kuvat: Schaeffler
Schaefflerin Grease App sovellus määrittää vierintälaakereille ihanteellisen voiteluaineen, sen määrän ja käyttöiän sekä voiteluvälit. Kuvat: Schaeffler

Tiedote -

Schaeffler Grease App sovellus: tehokkuutta ja kestävää kehitystä vierintälaakerien oikealla voitelulla

• Grease App on asiakas-ja ympäristöystävällinen ratkaisu, joka antaa vastauksia voiteluun liittyviin haasteellisiin kysymyksiin
  • Sovellus määrittää sopivan voiteluaineen, sen määrän ja käyttöiän sekä voiteluvälit kullekin laakerityypille
  • Sovellus pidentää koneen toimintaikää: ali- tai ylivoitelu estyy ja ennenaikaisten laakerivikojen riski pienenee

Arlandastad | 11.4.2023 | Jopa 80 prosenttia kaikista ennenaikaisista laakerivaurioista johtuu väärästä voitelusta. Autoteollisuuden ja teollisten sektorien toimittajan Schaefflerin Grease App ‑sovelluksen käyttö auttaa estämään vaurioita: se auttaa määrittämään vierintälaakereille ihanteellisen voiteluaineen, sen määrän ja käyttöiän sekä voiteluvälit. Grease App käyttää laskelmissa BearinX vierintälaakerilaskentatyökalun tietoja. Tällä tavoin ali- tai ylivoitelu ja sen myötä ennenaikaisten laakerivikojen riski voidaan estää. Ylivoitelun välttäminen säästää energiaa, rasvaa, kustannuksia ja ympäristöä.
Sovellus tarjoaa myös apua sopivien Arcanol-voiteluaineiden valintaan. Yhdessä CONCEPT-valikoiman automaattisten voitelulaitteiden, älykkäiden OPTIME-voitelulaitteiden ja Arcanol-voiteluaineiden kanssa Schaeffler tarjoaa täydellisesti koordinoidun järjestelmän vierintälaakerien kestävää voitelua varten.

Grease App ‑sovelluksen käyttö
Sovellus on maksuton, ja sitä voi käyttää joko verkkopohjaisena versiona tai sen voi ladata tavallisista sovelluskaupoista. Kun kuormituksen, nopeuden ja ympäristövaikutusten kaltaiset käyttöolosuhteet on syötetty sovellukseen, sopiva Arcanol-voiteluainetyyppi, sen käyttöikä ja voiteluväli sekä asiakkaan suorittamaan vierintälaakerien alku- ja jatkovoiteluun tarvittava voiteluainemäärä lasketaan ja näytetään. Voiteluaineen ihanteellinen määrä lasketaan kulloisenkin vierintälaakerin tietojen perusteella. Tässä yhteydessä huomioidaan esimerkiksi vierintälaakerien erilaiset sisäiset geometriat.

Sovellus tarjoaa myös visuaalista ja tekstipohjaista tietoa Schaefflerin OPTIME- ja CONCEPT-sarjojen voiteluaineiden optimaalisesta käytöstä.

Arcanol-voiteluaineet ovat osa Schaeffler Lifetime ‑ratkaisukokonaisuutta, joka tarjoaa kattavan valikoiman tuotteita, palveluita ja ratkaisuja teollisuuden huoltotöihin ja on suunniteltu auttamaan huoltohenkilöstöä koneen koko käyttöiän ajan.

”Grease App ‑sovellus on erittäin hyödyllinen työkalu koneenkäyttäjille ja huoltopäälliköille. Olemme iloisia voidessamme tarjota tämän helppokäyttöisen ja maksuttoman työkalun, sillä se määrittää sopivan voiteluaineen, sen määrän ja käyttöiän sekä voiteluvälit kullekin laakerityypille ja pidentää siten koneen käyttöikää”, toteaa Schaeffler Nordic & Balticin toimitusjohtaja Erik Askensjö.

Grease App ‑sovellus on myös integroitu useisiin Schaefflerin myyntijärjestelmän medioihin, jotta asiakas saa varmasti ja vaivattomasti kaikki tarvitsemansa tiedot.

Schaefflerin Arcanol-voiteluaineet parantavat vierintälaakerien ja lineaaristen järjestelmien käyttöikää, ja ne ovat osoittaneet tehokkuutensa jo vuosikymmenien ajan. Kuvat: Schaeffler

Kategoriat

Autoteollisuuden ja teollisten sektorien johtavana maailmanlaajuisena toimittajana Schaeffler Group on luonut ja edistänyt mullistavia keksintöjä ja kehitystyötä liikkeen ja liikkuvuuden aloilla yli 75 vuoden ajan.Sähköisen liikkuvuuden innovatiivisten teknologioiden, tuotteiden ja palveluiden, CO₂-tehokkaiden käyttölaitteiden, teollisuus 4.0 -digitalisaation ja uusiutuvien energianlähteiden ansiosta yritys on luotettava kumppani liikkeen ja liikkuvuuden tehokkuuden, älykkyyden ja kestävyyden lisäämisessä. Teknologiayritys valmistaa huipputarkkoja komponentteja ja järjestelmiä voimansiirto- ja alustasovelluksiin sekä vierintä- ja liukulaakeriratkaisuja moniin teollisiin sovelluksiin. Schaeffler Groupin myyntitulos oli vuonna 2022 noin 15,8 miljardia. 83 000 työntekijää työllistävä Schaeffler on yksi maailman suurimmista perheyrityksistä. Schaeffler teki vuonna 2021 yli 1800 patenttihakemusta, minkä ansiosta se on DPMA:n (Saksan patentti- ja tavaramerkkitoimisto) mukaan Saksan neljänneksi innovatiivisin yritys.

Linda Brandelius

Lehdistön yhteyshenkilö Manager Communication, Branding and Marketing Nordic and Baltic +46736699981

Schaeffler Group – We pioneer motion

Schaeffler Group on luonut ja edistänyt mullistavia keksintöjä ja tehnyt jatkuvaa kehitystyötä liikkuvuusteknologian alalla yli 75 vuoden ajan. Sähköisen liikkuvuuden innovatiivisten teknologioiden, tuotteiden ja palveluiden, CO₂-tehokkaiden käyttölaitteiden, alustaratkaisujen, teollisuuden digitalisaation ja uusiutuvien energianlähteiden ansiosta yritys on luotettava kumppani liikkuvuuden tehokkuuden, älykkyyden ja kestävyyden lisäämisessä koko tuotteen elinkaaren ajan. Teknologiayritys valmistaa huipputarkkoja komponentteja ja järjestelmiä voimansiirto- ja alustasovelluksiin sekä vierintä- ja liukulaakeriratkaisuja moniin teollisiin sovelluksiin. Schaeffler Groupin myyntitulos vuonna 2023 oli noin 16,3 miljardia euroa. Noin 83 400 työntekijää työllistävä Schaeffler Group on yksi maailman suurimmista perheyrityksistä ja yksi Saksan innovatiivisimmista yrityksistä.

Schaeffler Suomi
Lautamiehentie 3