Schneider Electricin tuoteuutiset 4/2021

1. Innovatiivinen jarrutusenergian verkkoon syöttävä ATVRegen -yksikkö taajuusmuuttajille vähentää energiankulutusta

Vakiotaajuusmuuttajiin liitettävä jarrutusenergian verkkoon syöttävä ATVRegen -yksikkö on täydellinen käytettäväksi sovelluksissa, joissa on pysty- tai vaakaliikkeitä, kuten. hissit, nosturit, kuljetinhihnat tai kelauskoneet. Perinteisesti käytetään erillisiä jarruvastuksia, jotka muuttavat jarrutuksessa syntyvän energian lämmöksi eivätkä ota sitä talteen. Vastuksia saattaa myös joskus joutua jäähdyttämään, mikä aiheuttaa lisäkustannuksia. Schneider Electricin uusi innovatiivinen taajuusmuuttajien energian takaisinkytkentäyksikkö huolehtii sähkömoottoreista vapautuvasta jarrutusenergiasta ja syöttää sen takaisin verkkoon.

Erittäin joustavan ratkaisun ansiosta yksikkö voidaan liittää Schneider Electricin vakiotaajuusmuuttajaan (ATV900/340) tai olemassa oleviin järjestelmiin ilman, että joudutaan vaihtamaan olemassa olevaa taajuusmuuttajaa.

Yksikkö on erittäin helppo asentaa joko taajuusmuuttajan taakse tai viereen. Se tuo asiakkaille joustavia asennus- ja käyttömahdollisuuksia:

- On mahdollista kytkeä useita taajuusmuuttajia rinnakkain ja siten syöttää energiaa useampaan yksikköön DC-väyläjaon kautta.

- Optimoitu koko vain tarvittavaan jarrutustehoon

- Yhdistä jopa kolme samankokoista energian takaisinkytkentäyksikköä rinnakkain

Kestävä kehitys on Schneider Electricin painopistealue. ATVRegen -yksikköä käyttämällä saavutetaan maksimaalinen suorituskyky pienellä energiankulutuksella, mikä johtaa pienempiin kokonaiskustannuksiin kuin perinteiset jarruvastusjärjestelmät.

Sähkönumerot

ATVRD15N4 3-vaihe 380 / 500 Vac, 2.2 .... 7.5 k W

ATVRU75N4 3-vaihe 380 / 500 Vac, 11 .... 15 k W

Mika Malkakorpi

mika.malkakorpi@se.com

050 4491602

2. Meillä on laaja tarjoama liikkeenhallintaan. Hyödynnä osaamistamme – pääset vähemmällä!

Mitoitamme sovellukseesi sinulle optimaalisen servoratkaisun. Ainahan voi mitoittaa varmanpäälle, mutta ratkaisusta tulee monesti turhan kallis. Oikein mitoittamalla sovellus on helppo ottaa käyttöön ja sen toiminta on ennakoitua elinkaaren osalta. Ammattilaisemme autta­vat sinua valitsemaan oikeat laitteet ja saat käyttöösi työkalut, joilla voit itse kätevästi optimoida mitoituksen. Jos lähtötiedot ovat puutteelliset, niin selvitetään niitä yhdessä. Kysymme sinulta oikeita kysymyksiä so­velluksesta ja saamme yhdessä lähtötiedot kuntoon. Pääsemme heti mitoittamaan sopivan laitteiston ja saat tarjouksen nopeasti. Mitoitta­essa saat laitekokoonpanon, joka sisältää servomoottorin, vaihteen, vahvistimen, lineaarijohteen ja lisätarvikkeet.

Tutustu Lexium tarjontaan:

Heikki Hietanen