Schneider Electricin tuoteuutisia 6/2014

1. Schneider Electricin Robust-asennuskalusteet kestävät kovaa kulutusta

Tavalliset sähköasennuskalusteet eivät kestä paikoissa, joissa ne altistuvat erityiselle kulumiselle. Tälläisiä paikkoja ovat esimerkiksi suurkeittiöt, maatilat, varastot, urheiluhallit, koulut, nuorisotilat, hotellit, metrot, lentoasemat, vankilat ja poliisiasemat. Vaativat olosuhteet ja nopea kuluminen voivat aiheuttaa sen, että pistorasioita ja kytkimiä voidaan joutua vaihtamaan usein.

Turvallinen ja kestävä Robust-asennuskaluste on helppo ja nopea asentaa
Vaativiin ja kulutukselle alttiisiin kohteisiin Schneider Electric on kehittänyt oman, koviakin iskuja kestävän Robust-tuotevalikoiman. Pitkäikäisten Robust-tuotteiden asennus on turvallinen, sillä ne niiden erittäin iskunkestävä kehys asennetaan neljällä ruuvilla ja peitenastalla. Kehyksen asennuksen purkaminen vaatii työkaluja, mikä tekee asennuksesta myös erittäin lapsiturvallisen. Tuotteiden yksityiskohdat on suunniteltu helpottamaan ja nopeuttamaan asennustyötä.

Schneider Electricin tuotteet IK09-luokkaan ensimmäisinä Pohjoismaissa
IK-luokka on kansainvälinen standardi iskunkestävyydelle. Schneider Electric on ensimmäisenä yrityksenä Pohjoismaissa luokitellut pistorasioita ja kytkimiä kansainvälisen iskunkestävyysstandardin (IEC 62262) mukaan toiseksi korkeimpaan luokkaan IK09.  Tämä tarkoittaa sitä, että tuote kestää 10 joulen iskun, mikä vastaa 6 kilon lekan iskua 20 senttimetrin korkeudesta.

Monipuolinen Robust-asennuskalustevalikoima
Monipuoliseen Robust-asennuskalustevalikoimaan kuuluu keskiölevyllä varustettuja kytkimiä, painikkeita ja pistorasioita, 2-pistorasioita kokopeitelevyllä ja pintakehyksellä, antennikeskiölevyjä, keskiölevyjä data-liittimille, kehyksiä ja 1-osainen pintakehys.

2. Schneider Electricin Exxact -sähköasennuskalusteet – samat osat sopivat moneen tarkoitukseen

Schneider Electricin Exxact -sähkökalustevalikoima on kehitetty nykyaikaista kotia varten.  Valikoimaan kuuluu useita monikäyttöisiä osia, joita voi käyttää niin kuivissa sisätiloissa kuin kosteissa tiloissa tai ulkona. Lisäksi Exxact-kalusteet on jokaista yksityiskohtaa myöten suunniteltu helpottamaan ja nopeuttamaan asennustyötä.

Monikäyttöiset osat ovat järkevämpiä
Exxactissa on useita monikäyttöisiä neljä yhdessä -ajatteluun perustuvia osia, jotka on valmistettu IP21/IP44-uppo- ja IP21/IP44-pinta-asennuksia varten. Osat kuten kytkimet, painikkeet ja pistorasiat voi helposti muuntaa sekä sisä- että ulkotiloihin soveltuviksi IP44-osiksi uppo- tai pinta-asennusta varten lisäämällä tiivisteen tai pintarasian, jolla on asianmukainen luokitus.

Muunna kuivan tilan kalusteesta märkätilan kalusteeksi lisäämällä tiiviste tai pinta-asennusrasia
Kuivan tilan uppoasennuskalusteesta saa näppärästi märkätiloihin soveltuvan IP44-kalusteen lisäämällä siihen tiivisteen. Väriltään läpinäkyvissä IP44-tiivistyspaketeissa on saatavilla 1-, 2- ja 3-aukkoiset versiot c/c 60 mm uppokojerasia-asennuksia varten.

Lisäksi kuivan tilan uppoasennuskalusteesta saa kätevästi IP 44-pintakalusteen lisäämällä asianmukaisen pintakotelonja käyttämällä Exxact Primo- tai Basic -kehyksiä.  IP44 1- ja 2- pinta-asennusrasiat sopivat asennettavaksi suoraan seinälle ja niihin on mahdollista lisätä vedonpoisto. Rasian kyljessä on IP44-merkintä.

Myös IP20-elektroniikkatuotteita voi vastaavalla tavalla muuttaa IP44-tuotteiksi.  Schneider Electriciltä on saatavilla myös valmiita IP44-tuotteita kuten kannellisia 2-pistorasioita IP44 c/c 60 mm uppokojerasia-asennuksiin sekä 2-pistorasioita IP44 pinta-asennuksiin.

Exxact helpottaa asennustyötä ja samat osat säästävät tilaa
Monipuolisen Exxact-valikoiman tuotteiden yksityiskohdat on suunniteltu helpottamaan asennustyötä. Sisä- tai ulkotiloissa, kosteissa tai kuivissa tiloissa sekä pinta- että uppoasennuksissa voidaan käyttää samaa peitelevyä ja kojetta. Samat osat järkevöittävät tilankäyttöä myös esimerkiksi asentajan autossa, sillä samat osat sopivat monenlaisiin asennuksiin.

3. Uusi Smart-UPS On-Line SRT sisältää lukuisia merkittäviä parannuksia

Uudet Smart-UPS On-Line SRT -laitteet kykenevät syöttämään aiempaa enemmän pätötehoa, sillä 5 kVA-yksiköissä lähdön tehokerroin on 0,9 ja 6-10 kVA -yksiköissä tehokerroin on 1. Lisäksi laitteissa on erittäin korkea hyötysuhde ja erityinen energiaa säästävä Green-käyttötila. Kehittynyt akun valvontajärjestelmä tunnistaa lisäakut automaattisesti ja ilmoittaa, kun akut on vaihdettava. Integroitu Ethernet-liitäntä puolestaan vapauttaa Smart Slot -korttipaikan muille liitettävyyskorteille. Hyvää käytettävyyttä lisää graafinen LCD-näyttö, joka esittää UPSin tilan reaaliajassa ja nopeasti havaittavin värein. Smart-UPS On-Line SRT myös suojaa laitteet välittömästi verkkovirran palattua, vaikka akku ei olisikaan vielä täysin latautunut. Sujuvuutta käyttöön tuo myös se, että laiteohjelmisto on käyttäjän päivitettävissä. Elektroniikalle on 3 v takuu.

Sähkönumero
 TuotekoodiTekninen nimi
SRT5KXLI
APC UPS SRT 5kVA/230V
SRT5KRMXLI
APC UPS SRT RM 5 kVA/230V
SRT6XLI
APC UPS SRT 6kVA/230V
SRT6KRMXLI
APC UPS SRT RM 6kVA/230V
SRT8XLI
APC UPS SRT 8kVA/230V
SRT8KRMXLI
APC UPS SRT RM 8kVA/230V
SRT10XLI
APC UPS SRT 10 kVA/230V
84384387 SRT10KRMXLIAPCUPS SRT RM 10kVA/230V

4. Uudet Powerlogic PM5000-sarjan laadukkaat, tarkat ja kustannustehokkaat tehomittarit erityisesti energiakulujen hallintaan

Powerlogic PM5000-sarja tarjoaa mittarit sekä kaupallisiin että teollisiin sovelluksiin, budjettiin sopivasti. Ne täyttävät standardien IEC 62052/53, IEC 61557-12 ja IEC61053-22 vaatimukset. PM5100:n ja PM5300:n tarkkuusluokka on 0.5S, PM5500:n 0.2S.

Ominaisuuksista mainittakoon Modbus- ja/tai Ethernet -liityntä, DI ja DO, paristovarmennettu kello, muisti ja lokin tallennus, hälytykset sekä harmoniset säröt yksilöllisesti jopa 63. asteeseen saakka. PM5000 voidaan liittää suoraan 690VAC jakeluun ilman jännitemuuntajia. PM5500 malleihin voidaan kytkeä neljäs virtamuuntaja mittaamaan nollajohdinta.

PM5000 -sarja korvaa sekä hinnallisesti että laadullisesti PM200- sekä PM700 -sarjat, joiden saatavuus päättyy 2015 alkuun mennessä.

Lisätietoa Powerlogic PM5000-sarjasta

5. Schneider Electric taajuusmuuttajiin nyt myös Profinet-optio

Altivar 61/71 taajuusmuuttajien Profinet kortti

Tuotereferenssi   VW3A3327  Sähkönumero   38 851 29

Altivar 32 taajuusmuuttajien Profinet kortti
Tuotereferenssi  VW3A3627   Sähkönumero  38 851 72

Yhteenveto saatavilla olevista Ethernet-pohjaisista kenttäväyläratkaisuista Altivar-taajuusmuuttajille:

ATV61/71         ATV32

ATV61/71
ATV32
Profinet IO
EtherCAT
Powerlink
Modbus TCP/
Ethernet IP
Ethernet RSTP

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa:

Toivotamme kaikille hyvää kesää!

Seuraava Schneider Electric -tuoteuutisia ilmestyy elokuussa!

• smart-ups on-line srt
  • robust