ELKO vahvistaa markkina-asemaansa keskittämällä valmistuksen isompiin yksiköihin ja tehostamalla jakelua – toimitusvarmuus säilyy ennallaan

Espoo, 30.9.2020 – Elkon hallitus on päättänyt siirtää tuotannon Norjan Åmotin tehtaalta Merteniin Saksaan ja jakelukeskuksen Örebrohon Ruotsiin.

Tekniikan nopeutuvan kehityksen ja älykkäiden tuotteiden kysynnän kasvun myötä Elko siirtää tuotannon konsernin sisällä tehtaisiin, joissa skaalautuvuus ja älykkäiden tuotteiden valmistus ja kokoonpano toteutuvat entistä nopeammin. Päätöksestä ilmoitettiin avoimessa yhtiökokouksessa Åmotin tehtaalla 16.6.2020.

Päätös vastaa Schneider Electricin strategiaa keskittää tuotanto muutamaan suurempaan tehtaaseen ja jakelukeskukseen. Uuden sijainnin katsotaan myös parantavan Schneider Electricin asemaa laajemmin Euroopan markkinoilla.

Elkon nykyinen tuotevalikoima säilyy ja samalla myös kehittyy voimakkaasti. Suomessa tuotteiden saatavuus nopeutuu, kun jakelukeskus siirtyy lähemmäs Ruotsiin.

Pohjoismaissa saavuttamaansa vahvaa asemaa Elko pitää yllä tuomalla markkinoille uusia älykkäitä tuotteita.

– Markkinoilla on kiertänyt virheellistä tietoa Elko-tuotteiden saatavuuden jatkumisesta. Muutos kuitenkin vahvistaa Elkon nykyistä toimintaa ja asemaa kasvavilla älykotimarkkinoilla, korostaa Schneider Electricin Home & Distribution liiketoiminnan johtaja Kim Långström.

Kim Långström, Home & Distribution liiketoiminnan johtaja, Schneider Electric

Me Schneider Electricillä uskomme, että energian saatavuus ja digitalisaation edut kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin. Meidän tahtotilamme on, että jokainen saa vähemmällä aikaan enemmän, ja että "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Haluamme vapauttaa avoimen, globaalin ja innovatiivisen yhteiskunnan loputtomat mahdollisuudet, jotka vastaavat arvojamme: merkityksellisyyttä, monimuotoisuutta ja vaikutusmahdollisuuksien kasvamista.