Schneider Electric esittelee uuden sukupolven digitaalisen Masterpact MTZ -ilmakatkaisijan

Schneider Electric on ollut ilmakatkaisijoiden edelläkävijä sähkönjakelussa jo kolmen vuosikymmenen ajan. Nyt yhtiö esittelee uuden Masterpact MTZ -ilmakatkaisijan suuritehoisiin pienjännitesovelluksiin. Masterpact MTZ tarjoaa yhdistelmän suorituskykyä ja luotettavuutta sekä uusia digitaalisia ominaisuuksia.

Masterpact MTZ:n integrointi älykkääseen Smart Panel -sähkökeskukseen mahdollistaa kiinteistön etävalvonnan, jolloin käyttäjä on reaaliaikaisesti ajan tasalla sähköjärjestelmän tilasta, kunnossapidon tarpeista ja sähkönkulutuksesta. Tämä tuottaa merkittäviä säästöjä kiinteistön energia- ja huoltokustannuksissa.

Masterpact MTZ tarjoaa koko elinkaarenaikaisen digitaalisen käyttäjäkokemuksen

• Sähkösuunnittelu Ecodial-ohjelmalla
  • Tuotteen konfigurointi ja tilaaminen digitaalisella MyPact konfigurointi- ja tilaustyökalulla.
  • Kokoonpano, käyttöönotto ja keskusvalmistajan tehdastestaus Ecoreach-ohjelmalla.
  • Täysi potentiaali kunnossapitoon ja reaaliaikaiseen käyttöön EcoStruxure Building -kiinteistönhallintajärjestelmän avulla
  • Aina muunneltavissa ja valmiina päivityksiin koko elinaaren ajan digitaalisilla moduuleilla.

“Määrittelemme sähkönjakelun uudelleen nykyisessä energian maailmassa. Tulevaisuuteen valmis Masterpact MTZ on oiva todiste tästä,” sanoo Philippe Delorme, Schneider Electricin Building & IT Business -liiketoimintayksikön johtaja. ”Asiakkaamme odottavat sähkönjakelun olevan turvallisempaa, luotettavampaa, tehokasta, kestävän kehityksen periaatteiden mukaista ja liitettävyydeltään suojattua. Uuden Masterpact MTZ -ilmakatkaisijan liitettävyys, digitaaliset ominaisuudet ja integroitavuus saumattomasti EcoStruxure-arkkitehtuuriin tarjoaa merkittäviä hyötyjä loppukäyttäjille, suunnittelijoille, keskusvalmistajille ja urakoitsijoille, jotka tarvitsevat korkeaa tehonkestoa pienjännitesähkönjakeluun teollisuudessa, kriittisissä sovelluksissa ja kiinteistöissä”

Masterpact MTZ huomioi asiakkaan muuttuvat tarpeet ja tarjoaa hyötyjä asiakkaalle

Enemmän suorituskykyä

Masterpact MTZ on ensimmäinen IEC 61557-12 -sertifioitu ilmakatkaisija, jossa on sisäänrakennettu luokan 1 energianmittaus. Tarkka energiankulutuksen analysointi, arviointi ja optimointi sekä kustannusten allokointi parantavat energiatehokkuutta.Energianhallinta noudattaa ISO 50001- ja IEC 60364-8 -standardeja.

Helpompi päivittää

Masterpact NT/NW -ilmakatkaisijan päivittäminen Masterpact MTZ -ilmakatkaisijaan on saumatonta, sillä Masterpact MTZ:ssa on sama runkokoko kuin aiemmissa Masterpact NT/NW -katkaisijoissa. Masterpact MTZ -katkaisijan voi integroida ja jälkiasentaa olemassaolevaan sähkökeskukseen samoilla virta-arvoilla, katkaisukyvyillä ja rungoilla kuin aiemmin. Keskusvalmistuksessa sähkökeskukseen ei tarvitse tehdä muutoksia ja aiemmin hankittu IEC 61439-2 sertifikaatti on edelleen voimassa. Lisäksi Masterpact MTZ:n voi helposti integroida älykkääseen Smart Panel -sähkökeskukseen ja yhdistää hallintajärjestelmiin sisäänrakennetulla Ethernet-liitännällä.

Enemmän luotettavuutta

Masterpact MTZ suojaa laitteita ja toimintoja ylikuormitukselta, oikosuluilta ja eristevaurioilta. Se tarjoaa sähkön täyden käytettävyyden pienjännitesähkönjakelussa, jopa kaikkein haastavimmissa olosuhteissa. Masterpact MTZ tarjoaa myös standardien perusvaatimukset ylittävän mekaanisen ja sähköisen suorituskyvyn. MTZ selviytyy kaikkein vaikeimmista jännitteenvaihteluista, sähkömagneettisista häiriöistä, värinöistä, iskuista, korroosioista, kemiallisista ympäristöistä ja lämpötiloista.

Enemmän muunneltavuutta

Masterpact MTZ ilmakatkaisijan muokkaaminen digitaalisilla moduuleilla onnistuu missä ja milloin tahansa. Digitaaliset moduulit tarjoavat kehittyneitä toimintoja suojaukseen, mittaukseen, diagnosointiin ja kunnossapitoon. Masterpact MTZ on muunneltavissa kaikissa elinkaaren vaiheissa suunnittelusta kunnossapitoon ilman sähkönjakelun katkoksia.

Enemmän turvallisuutta

Päivittäisen turvallisuuden ja tehokkuuden saavuttaminen kiinteistönhallinnassa on helpompaa älypuhelimien toiminnallisuuksia ja analytiikkaohjelmistoja hyödyntämällä. Älypuhelimen selkeä käyttöliittymä vähentää turvallisuusriskejä paikallisessa kunnossapidossa. Nopeita analyyseja tehtäessä fyysinen kontakti katkaisijaan voidaan välttää käyttämällä suojattua Bluetooth-yhteyttä. Nopea tarkastus, suojausasetusten ja muutosten itsediagnosointi, energiankulutus, tehon laatu, vaiheiden tasapaino ja verkon tila ovat saatavissa reaaliajassa.

Enemmän toiminta-aikaa

Sähkökatkosten tapahtuessa asiakkaat voivat lyhentää katkosten kestoja sekä palauttaa tehon nopeasti ja turvallisesti älypuhelimen avulla. Tiedot ennen laukaisua (mittaukset, suojausasetukset) tallennetaan ja NFC-yhteydellä voidaan selvittää tapahtuman juurisyy, vaikka katkaisija olisi täysin virraton. Lisäksi katkaisijan jälleenkytkentä onnistuu vaiheittain tehon palautuksen avustajalla.

Masterpact MTZ -ilmakatkaisija: http://www.schneider-electric.fi/fi/work/campaign/masterpact-mtz

Schneider Electric esittelee Masterpact MTZ -ilmakatkaisijan 9.5.–13.6. järjestettävällä Älyä ja energiaa -kiertueella. Masterpact MTZ -ilmakatkaisija on saatavilla Suomen markkinoilla lokakuusta 2017 alkaen.

Jyrki Grönholm
Offer Manager
Partner Business
jyrki.gronholm@schneider-electric.com