Schneider Electric vahvistaa panostustaan esineiden internetiin ja osallistuu uusiin yhteistyöhankkeisiin

Espoo, 6.10.2015 – Schneider Electric vahvistaa panostustaan esineiden internetiin (Internet of Things, IoT) yhdistämällä toiminnallista teknologiaa ja informaatioteknologiaa, mikä on keskeisessä asemassa myös yhtiön äskettäin julkistamassa Life is On -brändistrategiassa. Kaupungistumisen, digitalisoitumisen ja teollistumisen viimeaikainen nopea ja laaja kehitys on saanut aikaan ennennäkemättömän muutoksen. Sanontaan Life is On kiteytyvän brändistrategian tehtävänä on osoittaa, miten Schneider Electric auttaa asiakkaitaan globaalisti hyödyntämään käynnissä olevaa perustavanlaatuista muutosta.Yhtiö osallistuu myös uusiin yhteistyöhankkeisiin, joiden tavoitteena on tukea esineiden internetiin liittyvää kehitystyötä.

Yhdistämällä toiminnallinen ja informaatioteknologia rakennetaan toiminnallista älykkyyttä
Life is On -strategiassa keskeisenä ajatuksena on hyödyntää Schneider Electricin asiantuntemusta yhteiskuntamme tärkeimpiä prosesseja ohjaavasta toiminnallisesta teknologiasta (Operational Technology) ja yhdistää se informaatioteknologiaan (Information Technology), jonka tehtävänä on helpottaa elämäämme ja auttaa tekemään parempia päätöksiä.

Schneider Electric käyttää edellä kuvatusta lähestymistavasta ilmaisua toiminnallisen älykkyyden (Operational Intelligence) rakentaminen. Toiminnallisen älykkyyden rakentamisessa hyödynnetään optimoitua automaatiota ja ohjausta sekä edistyksellistä etäohjausta ja ennakoivaa kunnossapitoa, jotka puolestaan mahdollistavat hallitut palvelut, edistyksellisen analytiikan ja hyödynnettävän tiedon tuottamisen. Toiminnallisen älykkyyden avulla voidaan edistää parempaa päätöksentekoa yrityksissä ja yhteiskunnassa yleensä.

”Rakennamme energianhallinta- ja automaatioteknologioita, jotka takaavat Life is On -lähestymistavan kaikkialla kaikille jokaisena hetkenä. Uskomme, että energian saatavuus on kaikkien perusoikeusplaneetallamme. Suunnittelemme ratkaisuja, jotka tekevät energiasta turvallista, luotettavaa, tehokasta, kestävää ja verkkoon kytkettyä”, sanoo Jean-Pascal Tricoire, Schneider Electricin toimitusjohtaja.

”Sijoitamme voimakkaasti innovaatioon yhdistämällä tuotteemme ja järjestelmämme esineiden internetin kautta ohjelmistotarjoomaamme, ja teemme näin energiasta hajautetumpaa ja paremmin verkkoon kytkettyä. Ratkaisumme palvelevat asuin- ja kiinteistöalan, datakeskusten ja verkkojen, energia- ja infrastruktuurialan sekä teollisuuden avainmarkkinoita globaalilla tasolla. Olemme sitoutuneet auttamaan asiakkaitamme onnistumaan uudenlaisessa toimintaympäristössä muuttamalla heidän liiketoimintojaan ja organisaatioitaan enemmän verkkoon kytketyiksi syvällisen ja reaaliaikaisen toiminnallisen älykkyyden avulla.”

”Esineiden internet muokkaa eri alojen liiketoimintaa Suomessa. Toiminnallisen älykkyyden rakentamiseen keskittyvä lähestymistapamme auttaa asiakkaitamme toteuttamaan esineiden internetin lupauksen jo nyt”, sanoo Andrew Sloan, Schneider Electric Finlandin maajohtaja. ”Muutoksen tahti on kiihtymässä, ja verkkoon kytketyt tuotteet edustavat kasvavaa osaa valikoimastamme. Asiakkaamme näkevät prosesseja automatisoivien ratkaisujen tarjoamat hyödyt ja saavat niiden avulla tietoa parempien liiketoimintapäätösten tekoon.”

Uudet yhteistyöhankkeet tukevat esineiden internetiin liittyvää kehitystyötä

Schneider Electric on myös valittu Industrial Internet Consortiumin (IIC) valmistelukomiteaan. Valinnan myötä yhtiö ottaa keskeisemmän roolin muiden merkittävien yhtiöiden rinnalla esineiden internetin määrittelyihin ja puitteisiin liittyvien suositusten kehittämisessä. Työn tavoitteena on vauhdittaa teollisen internetin teknologioiden käyttöönottoa.

Yhtiö on lisäksi kertonut aloittavansa yhteisen hankkeen myös Hong Kong University of Science and Technology-Massachusetts Institute of Technology (HKUST-MIT) -tutkimusyhteistyökonsortion kanssa. Schneider Electric tukee konsortiumin tutkimusta, jonka tavoitteena on ratkoa alan haasteita ja mahdollistaa parannettujen rakennusinfrastruktuureiden ja verkkoon kytketyn liikenteen edellyttämät IoT-teknologiat.

Hankkeiden kautta Schneider Electric keskittyy kehittämään uusia älykkyyttä, tehokkuutta ja verkkoon kytkeytyneisyyttä edistäviä teknologioita ja palveluita, joilla yritys voi auttaa asiakkaitaan vastaamaan uusiin haasteisiin.

Schneider Electric esittelee teollisen internetin ratkaisujaan ja tuotteitaan Teknologia-messuilla osastolla 6b60 Helsingin Messukeskuksessa 6.–8.10.2015.

Englanninkieliset lehdistötiedotteet
Life Is On: Schneider Electric Brand Strategy Leverages Connectivity to Drive Sustainability, Efficiency, Reliability and Safety for Customers

Schneider Electric Joins with HKUST–MIT Research Alliance Consortium to Further IoT Innovation

• energiansäästö