Schneider Electricilta uudet Micro Data Center Xpress- mikrodatakeskukset IoT-, hyperkonvergenssi- ja reunaverkkoratkaisuihin

• Kestävä ja tukeva muotoilu yhdessä erikoispakkauksen kanssa mahdollistavat sen, että IT-laitteisto voidaan esiasentaa mikrodatakeskukseen ja kuljettaa valmiina lopulliseen sijoituspaikkaan.
  • IT-toimittajastandardien mukaan sertifioitu ratkaisu on varustettu täydellisellä fyysisellä laitteistolla sekä etukäteen testatulla ja asennetulla hallintaohjelmistolla, mikä yksinkertaistaa käyttöönottoa ja lyhentää siihen tarvittavaa aikaa.
  • Ratkaisussa on alan johtava toimitusaika, 2-3 viikkoa.

Espoo, 27.9.2017 – Schneider Electric on julkistanut uusia Micro Data Center Xpress-mikrodatakeskusratkaisuja, jotka on suunniteltu helpottamaan ja nopeuttamaan mikrodatakeskusten rakentamista ja käyttöönottoa verkon reuna-alueella. Ratkaisut on suunniteltu siten, että asiakkaat, partnerit tai integraattorit voivat itse asentaa IT-laitteet ennakkoon ennen kuljetusta. Ratkaisu sisältää täydellisen datakeskuksen fyysisen infrastruktuurin sekä hallintaohjelmiston yhdessä itsenäisessä ja turvallisessa laitekaapissa.

”Yrityksillä ja kuluttajilla on digitaalisessa maailmassamme matala kynnys käyttökatkoille. Uudet mikrodatakeskukset vastaavat asiakkaidemme datankäsittelynturvallisuuteen, latenssiin, kaistanleveyteen ja prosessointinopeuteen liittyviin haasteisiin ja tuovat sovellukset lähemmäs käyttäjiä, luotettavan liitettävyyden varmistamiseksi”, sanoo Sami Lakio Schneider Electricin IT-liiketoimintayksiköstä. ”Markkinan kehittyessä erityisesti IoT-ratkaisujen osalta tarjoamme yksinkertaistettuja, kustannustehokkaita ratkaisuja, jotka mahdollistavat reunaverkkoteknologioiden käyttämisen.”

Luotettava, integroitu ja käyttötarkoitukseensa räätälöity ratkaisu

Alan johtavien konvergoitujen ja hyperkonvergoitujen IT-ratkaisujen toimittajien sertifioima Micro Data Center Xpress-ratkaisu soveltuu ihanteellisesti käytettäväksi reunaverkko- ja IoT-sovelluksissa, joissa käyttöönoton nopeus, luotettavuus ja turvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä. Sertifioinnin ansiosta asiakas, partneri tai integraattori voi asentaa ja testata ratkaisun ennen sen kuljettamista lopulliseen sijoituspaikkaan, mikä lyhentää käyttöönottoaikaa ja pienentää riskejä.

Micro DC Xpress -ratkaisu on saatavilla 24U, 42U ja räätälöityinä ratkaisuna, ja sen esiasennus ja testaus Schneider Electricin tehtaissa takaa käyttövarmuuden. Täysin käyttövalmis järjestelmä voidaan toimittaa vain 2−3 viikossa, mikä vähentää huomattavasti käyttöönottoon liittyvää monimutkaisuutta ja kustannuksia perinteisiin järjestelmiin verrattuna.

Schneider Electricin DCIM-hallinnointiohjelmiston StruxureWare for Data Centers -ohjelmistopakettia hyödyntävä ja integroidulle EcoStruxure-arkkitehtuurialustalle rakennettu Micro DC Xpress -mikrodatakeskus voidaan integroida asiakkaan laajempaan IT-laitteistojen monitorointijärjestelmään tai sitä voidaan ohjata palveluntarjoajan etävalvonta ja -hallintajärjestelmän kautta. Siten Micro DC Xpress -ratkaisua voidaan etähallita pilvipalvelussa sekä maksimoida valmiusaika ja liitettävyys. Ratkaisussa on myös fyysinen suojaus, kuten esimerkiksi avainkorttitoiminnallisuus, joka estää luvattoman pääsyn alustaan ja varmistaa ympäristön turvallisuuden.

Micro DC Xpress on nyt saatavilla tilauksesta Suomessa. Ratkaisu on esillä Nordic Digital Business Summit (NBDS) -tapahtumassa Schneider Electricin osastolla Helsingin Messukeskuksessa 5. lokakuuta.

Sami Lakio
Sales Director, ITD
sami.lakio@schneider-electric.com

Taustamateriaalia:

Schneider Electricin mikrodatakeskusratkaisuja esittelevä video

Hashtagit: #datakeskus #mikrodatakeskus #energiatehokkuus #EcoStruxure #NDSB2017 #LifeIsOn

• Tietokone, Televiestintä, IT

Schneider Electric on maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija. Vuonna 2016 yrityksen liikevaihto oli noin 25 miljardia euroa. Yrityksemme yli 160 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 100 maassa ja auttavat heitä hallitsemaan energiaansa ja prosessejaan turvallisesti, luotettavasti, tehokkaasti ja kestävästi. Yksinkertaisimmista kytkimistä aina monimutkaisiin toimintajärjestelmiin asti teknologiamme, ohjelmistomme ja palvelumme auttavat asiakkaitamme hallitsemaan ja automatisoimaan toimintojaan paremmin. Kytketyt teknologiamme uudistavat teollisuudenaloja, muuttavat kaupunkeja ja rikastuttavat elämiämme. Me Schneider Electricillä käytämme tästä sanontaa Life Is On. www.schneider-electric.fi