Schneider Electricin älytehdas sai jälleen maailman talousfoorumin myöntämän tunnustuksen

• Schneider Electricin älytehdas Lexingtonissa on saanut maailman talousfoorumin myöntämän Industrial Revolution Advanced Lighthouse -merkin.
  • Tunnustus myönnetään tuotantolaitokselle, joka on ottanut käyttöön innovatiivisia, skaalautuvia Industry 4.0. -teknologioita ja saavuttanut siten merkittävää taloudellista ja operationaalista tehokkuutta.
  • Jo aiemmin kaksi Schneider Electricin tehdasta on saanut saman tunnustuksen.
  • Lexingtonin tehdas on osa Schneider Electricin maailmanlaajuista aloitetta digitalisoida tehtaita ja jakelukeskuksia.

Rueil-Malmaison Ranska, 13.10.2020 – Maailman Talousfoorumi (World Economic Forum, WEF) on myöntänyt Yhdysvalloissa sijaitsevalle Schneider Electricin Lexigtonin älytehtaalle Industrial Revolution (4IR) Advanced Lighthouse -merkin.

Lexingtonissa panostetaan energiatehokkuuteen ja kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseen. Energianhallintastrategian toteuttamisessa hyödynnetään IloT-yhteyksiä, Edge-analytiikkaa ja ennakoivia analyysimenetelmiä.

Lexingtonin tehdas Kentuckyn osavaltiossa on kolmas Schneider Electricin tehtaista, joka on saanut kunniamaininnan menestyksekkäästä 4IR-tekniikoiden (4th Industrial Revolution) laajamittaisesta käyttöönotosta.

Vastaavan tunnustuksen ovat jo aiemmin saaneet Schneider Electricin tehdas Batamissa Indonesiassa vuonna 2019 ja Ranskassa sijaitseva Le Vaudreulin tehdas vuonna 2018. Meksikon Monterrey ja Kiinan Wuhan ovat olleet nimettyinä ehdokkaina Developing Lighthouse -tehtaiksi.

Tehtaan ikä ei ole este digitalisaation hyödyntämiseen

Yli 60 vuotta toiminut Lexingtonin tehdas on ensimmäinen Schneider Electricin Yhdysvalloissa sijaitsevista tehtaista, josta tuli Smart Factory -malliesimerkki.

Se on esimerkki innovatiivisesti toteutetusta olemassa olevan tehtaan modernisoinnista. Tehtaassa yhdistyvät Schneiderin IIoT-pohjaiset EcoStructure-ratkaisut sekä viimeisimmät digitaaliset työkalut, mukaan lukien lisätyn todellisuuden hyödyntäminen, etävalvonta ja ennakoiva ylläpito.

Tavoitteena on edistää energiatehokkuutta ja kestävää kehitystä sekä tuoda kustannussäästöjä samalla kun innovaatioiden avulla toimintojen käytettävyys ja joustavuus ovat entistä parempia.

– Valmistusorganisaatiot ympäri maailmaa kohtaavat nyt pandemian, taloudellisen taantuman ja ilmastonmuutoksen myötä uusia haasteita, sanoo Pohjois-Amerikan Schneider Electricin toimitusjohtaja Annette Clayton.

– Schneider Electric osoittaa IIoT:n voiman vaikuttaa positiivisesti tulokseen ja kestävän kehityksen tavoitteisiin. Maailmanlaajuisessa Lighthouse-verkostossa toimiminen antaa meille mahdollisuuden jakaa osaamistamme ja tehdä yhteistyötä toimialan toimijoiden kanssa. Näin organisaatioille voidaan tarjota työkaluja toipua vastoinkäymisistä ja nousta menestykseen.

Energianhallintastrategia pohjautuu reaaliaikaiseen tietoon

Lexingtonin tehdas on ottanut käyttöön digitaalisen energianhallintastrategian, joka hyödyntää IIoT-yhteyksiä, Edge-pohjaista kuvailevaa analytiikkaa ja pilvipohjaista ennakoivaa analytiikkaa tehokkuuden lisäämiseksi.

Tehtaalla on otettu käyttöön muun muassa EcoStruxure Augmented Operator Advisor, joka on lisättyä todellisuutta hyödyntävä ohjelmisto. Ohjelmiston avulla tuotannossa työskentelevät saavat tietoa tuotantolaitteiden tilasta, mikä on vähentänyt laitteiden seisokkeja 20 prosentilla.

EcoStruxure Power Monitoring Expert -sovellus energiankulutuksen monitorointiin ja tehostamiseen hyödyntää puolestaan verkkoon kytkettyjä mittareita ja antureita ja luo tehokkaita visualisointeja ja kuvaavia analyyseja koneiden ja prosessien energiankulutuksesta.

Pilvipohjainen EcoStruxure Resource Advisor kerää tarkkaa tietoa tehtaasta ja tarjoaa alustan energianhallinnalle globaalilla tasolla. Ohjelmisto tarjoaa ennakoivaa tietoa energiakulutustrendeistä ja kulutustavoista, joiden avulla käyttäjät voivat optimoida energiakustannuksensa.

Lexingtonin tehdas asetti älytehtaalle uudet vertailuarvot:

• Energiankäytön seuraaminen ja analysointi on johtanut 3,4 prosentin energiansäästöön edellisvuodesta. Energiankulutuksen pieneneminen on tuonut 6,6 miljoonan dollarin säästöt vuodesta 2012.
  • AVEVA:n Discrete Lean Management -ohjelmiston hyödyntäminen on vähentänyt koneiden suunnittelemattomia seisokkeja lähes 6 prosenttia lisäämällä toiminnan näkyvyyttä. Paperitöiden määrä on laskenut 90 prosentilla.
  • Optimointi EcoStructure Power ja Buildings -ratkaisuilla on vähentänyt energiankulutusta 26 prosenttia, hiilidioksidipäästöjä 78 prosenttia yhdessä uusiutuvien energialähteiden kanssa (renewable energy credits, REC). Veden kulutus on vähentynyt 20 prosenttia.

Älytehdas ja Tailored Sustainable Connect 4.0 -toimitusketjuohjelmat

• Tämä Smart Supply Chain käsittää lähes 300 tehdasta ja logistiikkakeskusta yli 40 maassa. Ketjun kohteet työllistävät noin 86 000 ihmistä.
  • Tehtaissa ja logistiikkakeskuksissa käytetään samoja IIoT-ratkaisuja, joita tarjotaan Schneider Electricin asiakkaille. Nämä palvelut ovat keskeisiä yrityksen ohjelmalle, jonka tavoitteena on räätälöityjen, yhdistettyjen ja kestävää kehitystä tukevien toimitusketjujen kehittäminen (Tailored Sustainable Connected Supply Chain 4.0). Toimitusketjut kattavat suunnittelun, hankinnan, valmistamisen, asiakkaille toimittamisen ja ylläpidon vaiheet.
  • Garter sijoitti Schneiderin äskettäin 1. sijalle vuoden 2020 Garter Supply Chain Top 25 listalla ja neljänneksi sen maailmanlaajuisessa yhteenvedossa.
  • Lisäksi Garter nimitti Schneider Electricin maailmanlaajuisen toimitusketjun vuoden liiketoiminnan voittajaksi ja vuoden Supply Chain Breakthrough-tunnustuksen saajaksi parhaalla älykkäällä logistiikallaan.
  • Lisätietoja Schneider Electricin IioT-yhteensopivista älykkäistä tehdasratkaisuista löydät verkkosivuiltamme tai voit ottaa yhteyttä paikalliseen Schneider Electricin edustajaan.

Tuomas Korhonen, markkinointijohtaja, Schneider Electric

puh. 050 544 2943, tuomas.korhonen@se.com

• Yritystoimi

• energianhallinta
  • älykäs
  • kustannussäästöt
  • iiot

Schneiderilla tavoitteemme on, että energian saatavuus ja digitalisaation edut ovat kaikkien saatavilla. Haluamme rakentaa sillan edistyksen ja kestävän kehityksen välille. Meille "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Olemme globaaleja, mutta toimimme lokaalisti. Kannatamme avoimia standardeja ja kumppaniverkostoja toimijoiden kanssa, jotka jakavat arvomme: merkityksellisyyden, monimuotoisuuden ja vaikutusmahdollisuuksien kasvattamisen.