Hero-konserni on aloittanut ammattiliittoneuvottelut Götenen tehtaan tulevaisuudesta

Hero Group on tänään ilmoittanut Götenen tehtaan työntekijöilleen, että paikalliset ammattiliittoneuvottelut tuotantolaitoksen tulevaisuudesta ovat alkaneet.

Götenen tehtaalla työskentelee tällä hetkellä 190 työntekijää, jotka valmistavat äidinmaidonkorviketta ja gluteenittomia jauhoseoksia konsernin eri yrityksille, mukaan lukien Semper.

Päätös aloittaa neuvottelut ammattiliiton kanssa on seurausta muuttuvista markkinaolosuhteista. Äidinmaidonkorvikkeen kulutus on vähentynyt, syntyvyys on laskenut ja Kiinan kysyntä on pienentynyt. Konserni on myös vähentänyt strategista painopistettään äidinmaitokorvikkeista, gluteenittomista tuotteista ja B2B-tuotannosta.

- Muuttuneet markkinavoimat ja strateginen painopiste ovat johtaneet siihen, että Götenen tuotantolaitoksemme tuotanto on paljon odotettua pienempi, mikä tarkoittaa, ettemme voi harjoittaa tehokasta ja kilpailukykyistä liiketoimintaa. Tämän vuoksi olemme aloittaneet keskustelut liiton kanssa", sanoo Jim Frandsen, Hero Groupin Pohjois-Euroopan johtaja.

Kaikille työntekijöille on tänään ilmoitettu aikomuksesta sulkea tehdas. Hero on aloittanut asiaa koskevat neuvottelut ammattiliiton kanssa. Sillä välin toiminta tehtaalla jatkuu normaalisti. Ei ole mahdollista sanoa, milloin lopullinen päätös tehdään.

- Keskitymme nyt täysin henkilöstöömme, ja tarjoamme heille kaiken mahdollisen tuen. Olen hyvin tietoinen siitä, että tämä on työntekijöillemme vaikeaa. Siksi työskentelemme nyt yhdessä ammattiliittojemme kanssa löytääksemme parhaan mahdollisen ratkaisun nykyisissä olosuhteissa", Jim Frandsen sanoo.

Konserni ilmoitti myös, että yhteistyökumppani Arlan kanssa käydään keskusteluja tehtaan laitteiden osien mahdollisesta myynnistä.

Tietoja Hero Groupista

Hero Group on kansainvälinen elintarvikealan yritys, joka keskittyy ravitseviin elintarvikkeisiin. Yhtiö perustettiin vuonna 1886 Sveitsin Lenzburgissa, jossa sen pääkonttori sijaitsee edelleen. Hero Groupin kategorioita ovat lastenruoat, terveelliset välipalat ja hillot. Näitä kategorioita täydentävät äidinmaidonkorvikkeiden ja muiden erikoisvalmisteiden toiminta. Konserni, jonka missio ja visio on luonnon hyvyyden säilyttäminen. Tuotevalikoimaan kuuluu useita tunnettuja kansainvälisiä ja paikallisia tuotemerkkejä. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1,2 miljardia Sveitsin frangia. Vuodesta 2006 lähtien Semper AB on kuulunut kansainväliseen elintarvikekonserni Hero Groupiin, jolla on yli 4000 työntekijää 19 maassa.

Lue lisää: www.hero-group.ch

Lisätietoja antaa mm:

Hero Group Stephen Chetcuti, viestintäjohtaja, +41 79 616 1467. stephen.chetcuti@hero.ch

Semper Nordic Anne Lindfeldt, viestintäjohtaja, +46 70 276 10 35 Anne.lindfeldt@semper.se.

About Hero Group
The Hero Group is an international food company focused on branded nutritional food products. The company was founded in 1886 in Lenzburg, Switzerland, where its headquarters are still located today. Hero's main product categories of Baby & Toddler Food, Natural Spreads, and Healthy Snacks are complemented by its activities in Baby & Toddler Milk and Specialties. The Group, which lives by its mission to delight consumers by conserving the goodness of nature, boasts a global footprint and its portfolio consists of many well-known international and local brands. In 2022, the Group generated revenues of CHF 1.2 billion.