Semper tukee Pelastakaa Lapset -järjestön ja Astrid Lindgren Companyn PIPPI OF TODAY -kampanjaa pakomatkalla olevien tyttöjen hyväksi.

Vuosi 2020 on Peppi Pitkätossun 75 v -juhlavuosi, jonka keskiössä on pakomatkalla olevat lapset. Maailmanlaajuisen Pippi of Today -kampanjan tarkoituksena on yhteisillä resursseilla kohdistaa huomiota ja kerätä rahaa Pelastakaa Lapset -järjestön työlle pakomatkalla olevien tyttöjen hyväksi. Semper on mukana tukemassa kampanjaa.

”Liikkeellä olevia tyttöjä on eri puolilla maailmaa ennätysmäärä. Jotkut ovat joutuneet pakenemaan konfliktien, vainon ja väkivallan alta, toiset ovat jättäneet kotinsa luonnonkatastrofien tai muuten kestämättömien elinolosuhteitten vuoksi. Koronapandemia on nyt ennestään pahentanut näiden tyttöjen tilannetta”, toteaa Eveliina Viitanen, Pelastakaa Lasten pakolaisuuden asiantuntija.

”Semperin tuki tulee äärimäiseen tarpeeseen. Varoilla voimme varmistaa, että vaikeassa tilanteessa olevat tytöt saavat suojelua, apua toimeentuloonsa sekä mahdollisuuksia koulunkäyntiin ja muihin opintoihin”, kertoo Viitanen.

Lastenruokien valmistajana lahjoituskohde tuntuu Semperille luontevalta.

”Jokaisella lapsella on oikeus saada hyvä alku elämälleen. Mahdollisuus terveelliseen ja turvalliseen ruokaan pitäisi pystyä turvaamaan kaikissa tilanteissa. Lähdimme mukaan Pippi of Today -kampanjaan, koska haluamme edistää lasten terveyttä ja lapsiperheiden yhdenvertaisuutta”, sanoo Semper lastenruokien tuotepäällikkö Hanna Tallberg.

”On suuri ilo saada Semper mukaan Pippi of Today -kampanjaan. Syömällä terveellisiä välipaloja voimme samalla auttaa hauraassa asemassa olevia tyttöjä. Peppi Pitkätossu on suurenmoinen esikuva meille rohkeudesta ja kiltteyden voimasta näinä haastavina aikoina. Lämmin kiitos Semper!”, kiittää Heli Le, Pelastakaa Lastenyritysyhteistyön tiiminvetäjä.

Lisätietoja antaa:

Semper lastenruokien tuotepäällikkö Hanna Tallberg, puh. +358 50 5206969,

sähköposti: hanna.tallberg@semper.fi

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Ruotsalaisen yhtiön pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää 200 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 30 maassa. Löydät lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.