Ohita
Semperin uutuustuote Dryckis on uudella tavalla pakattu lasten luomuhedelmäjuoma.

Tiedote -

Tänä keväänä tulee myyntiin lasten juoma, jonka nimi on Dryckis. Se on erityisesti pikkulapsille suunniteltu luomuhedelmäjuoma. Dryckis on markkinoiden ensimmäinen annospussipakkaus, jonka innovatiivisen suukappaleen ansiosta juoma ei läiky.

Dryckis on miedonmakuinen hedelmäjuoma, joka ei sisällä lisättyä sokeria. Siihen on lisätty C-vitamiinia ja rautaa, koska pikkulapset tarvitsevat rautaa erityisen paljon. C-vitamiini saa raudan imeytymään paremmin. Juoman pohjana on omenamehua ja vettä, ja siitä on saatavilla kolme makua: omena, mango (sisältää mangososetta) ja mansikka (sisältää mansikkasosetta).

Ipsos NORM:in tutkimuksen mukaan 1–3-vuotiaiden lasten vanhemmista 61 % antaa lapsilleen hedelmäjuomia*. Tavallisin käyttötilanne on retki, ja silloin hedelmäjuoma on maidon jälkeen tavallisin juoma. Hedelmäjuomat sisältävät monen vanhemman mielestä liikaa sokeria. Olemme ottaneet toiveen huomioon, ja tarjolla on nyt parempi vaihtoehto, vähäsokerinen luomujuoma.

”Halusimme tästä hyvän janonsammuttajan, jossa ei ole liikaa sokeria. Pikkulapset eivät tarvitse kovin makeita juomia. Joskus heille ehkä halutaan silti antaa jotakin muutakin kuin vettä, ja silloin Dryckis on oivallinen valinta”, toteaa Semperin innovaatiopäällikkö Sofia Lindskog.

Kaikki Semperin lastenruoat ovat lisäaineettomia ja säilöntäaineettomia. Raaka-aineet on valikoitu aina huolellisesti siten, etteivät lastenruokien alhaiset raja-arvot ylity. Ainekset ovat lastenruokia koskevan lainsäädännön mukaisia ja täyttävät alle 3-vuotiaiden ruoan tiukat laatuvaatimukset.

Pakkaus on kätevä ottaa mukaan retkelle ja autoon tai juhlahetkiä varten, kun haluaa antaa lapselleen jotakin muuta kuin vettä. Juoma pääsee uuden suukappaleen ansiosta pakkauksesta ulos vain silloin, kun lapsi imee sitä.

Dryckis-juoman suositusikä on vuoden iästä eteenpäin. Tuotteet ovat tulleet myyntiin viikolla 16.

Lisätietoja antavat:

Semperin Pohjoismaista vastaava viestintäpäällikkö Anne Lindfeldt, puh. +46 70 276 1035,

sähköposti: anne.lindfeldt@semper.se

Semperin innovaatiopäällikkö Sofia Lindskog, puh. +46 76 723 1574

sähköposti: sofia.lindskog@semper.se

Tuotepäällikkö Semper lastenruoka Hanna Tallberg, puh. +358 50 5206969,

sähköposti: hanna.tallberg@semper.fi

*Lähde: Ipsos NORM tammikuu 2019, Semperin tilaama 1–3-vuotiaiden lasten vanhemmille suunnattu tutkimus juomien käytöstä

Aiheet

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Ruotsalaisen yhtiön pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää 200 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 30 maassa. Löydät lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.

Tervetuloa Oy Semper Ab !

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Semper AB:n pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää n. 275 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 19 maassa. Katso lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.

Oy Semper Ab
Lars Sonckin kaari 10