Uusi gluteeniton Leipäjauhoseos – helppoon leivontaan

Uusi gluteeniton Leipäjauhoseos – helppoon leivontaan

Nyt saadaan markkinoille gluteeniton leipäjauho, jolla leipominen on hauskaa. Samasta jauhosta voi leipoa meheviä sämpylöitä, focaccian sekä rapeaa näkkileipää. Lisää vain vesi, öljy ja suola ja vaivaa taikinaksi. Semperin uudesta Kaura & Kvinoa Leipäjauhosta valmistuu herkullisia gluteenittomia ja laktoosittomia leipiä, ilman lisättyä sokeria ja vehnätärkkelystä.

Gluteenittoman leivän leipominen ei ole aina helppoa, koska gluteeni on juuri se ainesosa, joka antaa taikinalle ja leivälle hyvän rakenteen. Monissa gluteenittomissa jauhoseoksissa on aineksena laktoosia, sokeria ja vehnätärkkelystä ja niistä valmistuu taikina, joka sopii parhaiten vuokaleipiin. Nyt Semper on kehittänyt gluteenittoman, kuitupitoisen leipäjauhoseoksen, josta valmistuu taikina, jolla on helppo leipoa käsin erilaisia leipiä.

- Olemme todellakin haastaneet itseämme ja halunneet kehittää ravintorikkaista aineksista leipäjauhon, joka sopii kaikille leipomisesta kiinnostuneille. Tavoitteena oli, että jauholla pitää valmistua taikina, jolla on helppo ja hauska leipoa niin mehevää, pehmeää leipää kuin näkkileipääkin, kertoo Jonas Rabo, Semperin tuotekehittäjä ja leipuri.

Tuloksena syntyi runsaskuituinen Kaura & Kvinoa Leipäjauhoseos, jossa on hyvin pieni määrä ns. FODMAP -hiilihydraatteja, jotka saattavat ärsyttää herkkää vatsaa ja aiheuttaa esim. IBS-oireita. Leivistä tulee meheviä, kun niissä on kauraa, kvinoaa ja hyödyllistä kuitua. Aineksena on myös bataattia, joka antaa leivälle kauniin kullankeltaisen värin ja hyvää makua.

- Vielä herkullisempia leipiä saat, kun lisäät taikinaan pähkinöitä, tuoreita yrttejä tai siemeniä. Näin voit lisätä leipiin oman persoonallisen jälkesi, vinkkaa Jonas.

Tuote on myynnissä Keskon ja S-ryhmän suurimmissa myymälöissä. Hinta n. 3,30 euroa/pakkaus.

Haluatko lisää tietoa tai Leipäjauhoseoksen testattavaksesi? Ota yhteyttä:

Jaana Leponiemi, tuotepäällikkö Semper gluteeniton tuoteryhmä,

jaana.leponiemi@semper.fi puh. 050 5841315

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Ruotsalaisen yhtiön pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää 200 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 30 maassa. Löydät lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.