Plevnan oluet ja ruoat valtaavat Viisi Penniä ravintolan

Tamperelainen panimo Plevna valtaa helsinkiläisen olut- ja ruokaravintolan Viisi Penniä huhtikuun lopulla. Plevna valtaa muutamaksi päiväksi sekä Pennin keittiön että hanat.

Ruokapuolella on tarjolla Plevnan klassikoita ja jälkiruoan ystäville Panimosimajäätelöä sekä Stoutjäätelöä. Hanoista taas virtaa useita Plevnan klassikko-oluita, sekä myös Panimosimaa pääsee maistamaan näiden päivien aikana. Pennin henkilökunta kävi maaliskuussa Plevnassa panemassa ja tätä Femman Hilpee olutta on mahdollisuus nauttia vain Pennissä. Oluen ystävillä on nyt myös loistava mahdollisuus tavata Plevnan henkilökuntaa Pennissä torstaina 26.4. klo 18 jälkeen.

Plevna on tehnyt Suomen suosituimpia oluita Tampereella jo vuodesta 1994 ja se on yksi uraauurtavista kotimaisista pienpanimoista.Panimon valikoimaan kuuluu yli kaksikymmentä olutta, Siperia, Severin Extra IPA, Stout, Smörre ja monet muut oluet ovat palkittuja ja maistuneet hyvän oluen ystäville kerta toisensa jälkeen.Viisi Penniä kuuluu Helsingin perinteisten krouvien eliittiin. Se avasi ovensa jo vuonna 1956 Töölön tullin viereen ja on näin ollen yksi vanhimpia samalla nimellä ja samassa paikassa toimineista olutravintoloista.

Tämän päivän Viisi Penniä on yhtenäinen ja perinteitä kunnioittava olut- ja ruokaravintola. Janoisia asiakkaita palvelevat 20 oluthanan rivistö sekä monipuoliset viski- ja viinivalikoimat. Pullo-oluita ja siidereitä on tarjolla lähes 160 erilaista, sekä aito real ale – hana.

Plevna valtaa Viisi Penniä – tapahtuma 25.–29.04.

Lisätiedot:
Olut- ja ruokaravintola Viisi Penniä
Antti Punamäki
puh. 041-592522

Plevna
Panimomestari Sami Viitaniemi
Puh. 0400-737648

• servaali

Servaali Oy on yksi Suomen johtavista alkoholialan maahantuontiyrityksistä, jonka kivijalkana on kaksi suomalaista omistajayritystä, Olvi Oyj, joka on 140 vuotta vanha juomatuotteiden valmistaja sekä yli 25 vuotta juomatuotealalla toiminut Momentin Group Oy. Servaali toimii myös Ruotsissa, ja tulevaisuuden tavoitteina onkin paitsi kasvattaa markkinaosuutta Suomen markkinoilla, myös valloittaa uusia markkinoita Suomen rajojen ulkopuolella.

Erkka Schönberg

Lehdistön yhteyshenkilö Business Unit Lead, Servaali Finland +358 (0)400 424377