Autokauppaa vauhdittaa verkossa allekirjoitukset

Autokauppaa vauhdittaa verkossa allekirjoitukset

Kaupankäyntiin pätee totuus siitä, että yksinkertainen on kaunista. Mitä helpompaa palvelun tai tuotteen saaminen ja sen ehdoista sopiminen on, sitä todennäköisemmin syntyy kauppaa.

Erityisesti verkkokaupassa on ollut haasteena löytää tasapainoinen ratkaisu luotettavan ja helpon kauppatavan kanssa. Yksitäisen verkkopalvelun asiakasmäärät ovat usein niin suuria, että tilanne voidaan saada haltuun vain automatisoimalla.

Sähköinen allekirjoitus on saavuttanut kehitysvaiheen, jossa se voi aidosti tarjota paremman vaihtoehdon perinteisille kauppatavoille sekä verkossa että kivijalkakaupoissa. Uusimmat sähköisen allekirjoittamisen menetelmät kykenevät myös käsittelemään todella suuren määrän tapahtumia lyhyessä ajassa.

Kaiken ydin on sujuva prosessi

Julkisuudessa puhutaan paljon kivijalkakauppojen tulevaisuudesta. Kivijalkakaupat voivat parantaa kilpailukykyään esimerkiksi käyttämällä tablet laitteelle suunniteltua sopimusten allekirjoituspalvelua. Kun asiakas ilmoittaa halunsa ostaa, voi kauppias ottaa esille tablet laitteen, jonka näytöllä on tuotetta tai palvelua koskeva sopimus luettavana.

Jos asiakas hyväksyy sopimuksen, hän voi omaa käsialaansa käyttäen hyväksyä sopimuksen suoraan näytöltä ja saa samalla sopimuskopion omaan sähköpostiinsa. Myös kauppiaan laskutus saa tiedon samalla hetkellä ja palvelun toimittaminen asiakkaalle käynnistyy samalla napinpainalluksella ilman viivettä.

Rahoituslaitoksista mm. Santander on siirtynyt käyttämään täysin verkkoon vietyä sähköistä palvelua.

– Meillä on Signicatin kanssa pitkä Pohjoismainen yhteistyöhistoria. Signicatin tunnistus- ja allekirjoituspalvelut mahdollistavat meille helpon ja kustannustehokkaan tavan varmistaa asiakkaidemme henkilöllisyys verkossa sekä saada sähköiset allekirjoitukset tärkeisiin rahoitusasiakirjoihin eri tahoilta, reaaliaikaisesti, ilman välikäsiä. Palvelut on saumattomasti integroituina liiketoimintasovelluksiimme, mikä yhdenmukaistaa käyttäjäkokemuksen niin asiakaspalvelussamme kuin loppuasiakkaidemme sähköisessä asioinnissa! toteaa johtaja Hannu Heliö Santanderilta.

Signicat on Norjalainen vuonna 2007 perustettu Pohjoismaiden markkinajohtaja alallaan. Signicat tarjoaa white-label SaaS-palveluna sekä keskitettyä sähköisen tunnistamisen ratkaisua että sähköistä allekirjoituspalvelua. Signicat auttaa asiakkaitaan digitalisoimaan tärkeitä liiketoimintaprosessejaan Pohjoismaissa ja Virossa.