Sähköinen allekirjoittaminen kiinnosti yrityspäättäjiä seminaarissa Innopolissa

Sähköinen allekirjoittaminen kiinnosti yrityspäättäjiä seminaarissa Innopolissa

”Tietoa sähköisen allekirjoituksen mahdollisuuksista”, ”Meille uusi aihe, ajankohtainen tietoisku, jossa myös materiaalitehokkuus aspekti”, ”Asiantuntevuus, konkretia”, ”Asiakascaset hyviä”. Tässä muutama palaute yli 40 henkiseltä aamiaisseurueelta!

Signicat järjesti yhteistyössä tietoturvafirma Nixun kanssa aamiaisseminaarin, johon oli kutsuttu useiden yritysten päättävässä asemassa olevia henkilöitä. Väenpaljous ja kiinnostus yllättivät isännätkin positiivisesti. ”Hyvä sisältö, ajankohtainen aihe ja case esimerkit olivat varmasti tärkeitä vetonauloja aamiaistilaisuuteen”, totesi Signicatin maajohtaja Antti Harsunen.

Puheenvuoroja jaettiin

Aamun aiheet käsittelivät Euroopan sähköisen asioinnin tilannetta ja kiinnostavinta yleisölle oli luonnollisesti Pohjoismaiden tilanne. Nixun Kim Westerlund sivusi Suomen asemaa sähköisen asioinnin top 10:ssä. Sähköinen asiointi on Suomessa jo edennyt todella pitkälle ja sähköisen allekirjoittamisen yleistyminen palveluissa vie Suomen tälläkin alueella Euroopan kärkikastiin. Harsunen painotti, ettei sähköinen asiointi, kuten ei sähköinen allekirjoituskaan riipu mitenkään  yrityksen toimialasta. Kaikki voivat hyötyä sen käyttöönotosta, vaikkei laki sitä kaikissa tapauksissa edellytäkään.

Asiakascaseja ja neuvoja

Ellos Yksityislainan asiakascasen esittelivät Heidi Lipponen ja Daniela Paro. Sähköinen allekirjoitus on lisääntynyt kaikissa heidän lainakanavissaan ja kattaa nykyään jo yli 70% uusista lainoista. Myös puhelimitse ja paperilla aloitetut lainaprosessit päätetään nyt entistä useammin sähköiseen allekirjoitukseen.

Toisena lavalle asteli Eduskunnan Tietoturvapäällikkö Antti Laulajainen. Hän esitteli Eduskunnan tapoja tunnistaa käyttäjä ja vahvistaa tarvittavat toimenpiteet asiakirjojen suojaamiseen. Antin esitys oli kiinnostava ja tuotti kysymyksiä johon Antti vastaili vakuuttavaan tyyliinsä.

Viimeisenä Nixun Saku Vainikainen antoi asiantuntijan neuvoja ja kertoi parhaita käytänteitä sähköiseen allekirjoitukseen ja sähköiseen sopimiseen liiketoiminnan erilaisissa tilanteissa.

Tupa oli täynnä, tunnelma hyvä ja palaute tapahtumasta todella positiivista! Olemme siis tekemässä jotain merkittävää!

Signicat on markkinajohtaja maarajojen yli ulottuvassa keskitetyssä tunnistus- ja allekirjoituspalvelussa. Palvelun avulla asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa ja Signicat omaansa. Tunnistuspalvelussa Signicat vastaa käyttäjien identiteettien todentamisesta ja mahdollisesta kertakirjautumisesta muihin verkkopalveluihin. Allekirjoituspalvelussa Signicat vastaa asiakirjan sähköisestä allekirjoituksesta, sen todennuksesta ja sisällön muuttumattomuudesta. Signicatin SaaS palvelut sijaitsevat huipputurvallisissa palvelinkeskuksissa.

Antti Harsunen, Signicat +358 40 687 9090

Nixu Oy on Pohjoismaiden suurin tietoturvakonsultointi-yritys. Yritysasiakkaamme luottavat riippumattomaan osaamiseemme tietoturvan kehitykseen, toteutukseen ja tarkastukseen liittyvissä hankkeissa.

Kim Westerlund, Nixu +358 9 478 1011 (vaihde)

Signicat on Norjalainen 2007 perustettu yritys joka tarjoaa käyttäjien keskitettyä sähköisen tunnistuksen ja sähköisen allekirjoituksen palveluita. Pioneerina alalla Signicat tuottaa IdaaS (Identity as a Service) palveluja. Signicatin asiakkaina on mm. vakuutus- ja rahoitusyhtiöitä, kiinteistövälitysyrityksiä ja julkisia toimijoita kuten Norjan posti. Signicat avasi Suomen toimiston tammikuussa 2013.

Signicatin palveluilla tunnistat verkossa luotettavasti jo 25 miljoonaa Eurooppalaista. Yhdistämme mm.kansalliset tunnisteet ja tarjoamme yhden rajapinnan kautta pääsyn sähköisiin identiteetteihin Pohjoismaihin, Viroon ja kasvavaan osaan Eurooppaa.