Verkkokauppa.com toi kivijalkakauppoihin mobiilipohjaisen ostorahoituksen Maksuluoton ja Signicatin avulla

Paperipohjaiset luottosopimukset on nyt Verkkokauppa.comin kivijalkakaupoissa korvattu pitkälti itsepalveluun perustuvalla, asiakkaan mobiililaitteella tehtävällä allekirjoitusprosessilla. Ostorahoitus hyödyntää vahvaa sähköistä tunnistamista asiakkaan henkilöllisyyden todentamiseen ja luottosopimuksen allekirjoittamiseen, mikä tekee maksutavasta turvallisen ja kätevän.

Helsinki, 26. tammikuuta 2021 - Verkkokauppa.com, Suomen tunnetuin elektroniikan vähittäiskauppa, on korvannut kivijalkakauppojen ostorahoitusratkaisun uudella mobiilipohjaisella ratkaisulla, joka yhtiöllä on ollut tarjolla maksutapana verkko-ostamisen yhteydessä jo vuoden 2020 alusta lähtien. Maksuluotto-ostorahoitusratkaisun Verkkokauppa.comille toimittaa rahoituspalveluja välittävä Salus Group, ja siinä hyödynnetään Signicatin vahvan tunnistamisen ja sähköisen allekirjoituksen ratkaisuja.

Mobiilipohjainen ostorahoitus korvaa ostorahoitusmuodot, joiden hakeminen on tapahtunut Verkkokauppa.comin myymälähenkilökunnan toimesta. Luottosopimukset on tällöin tehty paperisina. Uusi mobiilipohjainen asiakaspolku on vahvan sähköisen tunnistamisen vuoksi turvallinen, ja lisäksi joustavampi sekä myymälähenkilökunnalle että asiakkaille. Verkkokauppa.com on ensimmäinen kauppias, joka ottaa käyttöön Salus Groupin kehittämän ja toimittaman kivijalkakauppojen Maksuluotto-ostorahoitusratkaisun.

"Maksuluotto-rahoitusratkaisun tuominen kivijalkakauppaan on mainio esimerkki siitä, kuinka sähköisiä kanavia varten kehitettyjä asiakaspolkuja voidaan tuoda myymälöihin parantamaan asiakaskokemusta ja helpottamaan myymälähenkilökunnan työtä. Maksuluotto otettiin heti alusta asti erittäin hyvin vastaan verkko-ostosten maksuvaihtoehtona, ja meille oli selvää, että mobiilipohjainen ratkaisu parantaisiostorahoitusten asiakaskokemusta myös myymälöissä," kertoo Salus Groupin Chief Operating Officer Johannes Rintaniemi. "Olen tehnyt Signicatin kanssa yhteistyötä kansainvälisesti jo useita vuosia, ja heidän ratkaisunsa oli luonnollinen valinta kun aloitimme kehittämään tätä uudenlaista maksuratkaisua," Rintaniemi jatkaa.

Myös Verkkokauppa.comille Signicat on entuudestaan tuttu, sillä Signicat toimittaa vahvan sähköisen tunnistamisen ratkaisun Verkkokauppa.comin oman Apuraha-ostosrahoituksen yhteyteen. "Maksuluotto-ostorahoitusratkaisu tekee luotonmyönnöstä läpinäkyvää ja nykyaikaista. Maksutapa on otettu hyvin vastaan sekä myymälähenkilökunnan että asiakkaidemme keskuudessa," kertoo Verkkokauppa.cominrahoituspäällikkö Marcus Siljander

Vahva sähköinen tunnistaminen mahdollistaa innovaatiot

Vahva sähköinen tunnistaminen on turvallisten maksuratkaisujen kulmakivi ja suomalaiset kuluttajat yhdistävät sen korkeaan tietoturvaan tehdessään ostoksia verkossa. Mobiililaitteella tapahtuva ostorahoituksen hakeminen ja sopimuksen sähköinen allekirjoittaminen kivijalkakaupassa takaa kuluttajille korkean tietoturvan, ja on hyvä esimerkki siitä kuinka sähköisten kanavien toimintamallit voivat menestyksekkäästi löytää tiensä myös kivijalkakauppoihin. "Verkko-ostamisen vaivattomuus myös maksutapojen osalta on nostanut kuluttajien odotuksia myös sen suhteen, kuinka samanlaisen palvelun saa kivijalkakaupassa. Asiakaspolkuja ei enää voi suunnitella tiettyjä kanavia silmälläpitäen, vaan on tärkeää että polkujen suunnittelu aloitetaan mobiili edellä ja myös kivijalkakauppa-asiointi mahdollistetaan mobiililaitteilla. Signicat toimittaa sähköisen tunnistamisen ja allekirjoittamisen ratkaisuja, jotka ovat mutkattomia ja turvallisia kaikille osapuolille, ja ennen kaikkea toimivat kanavasta riippumatta", kertoo Antti Harsunen, Signicatin Suomen maajohtaja.