Sony julkaisee tuoreimmat teknologiainnovaationsa CES-messuilla Las Vegasissa

Ensiluokkainen audiovisuaalinen kokemus luodaan 4K- ja High Resolution Audio -teknologioiden avulla, ja elintoimintoja mittaavat SmartWear-laitteet luovat uusia elämäntapoja.

Sony julkistaa uuden tuotemallistonsa vuodelle 2015 Yhdysvaltain Las Vegasissa 2015 International Consumer Electronics Show (CES) -tapahtumassa, joka alkaa tiistaina 6.1.2015.

Sonyn messuosastolla esitellään uusia tuotteita ja prototyyppejä, joiden keskiössä ovat Sonyn 4K Ultra High-Definition –teräväpiirtotekniikka ja High-Resolution Audio eli korkean erottelun äänentoisto sekä SmartWear-älylaitteet.

Sony vie 4K-teknologian visuaalisen kokemuksen jälleen uudelle tasolle laajalla mallistollaan 4K-yhteensopivia tuotteita. Sony tuo markkinoille yhteensä 12 uutta 4K BRAVIA™ Ultra-HD LCD-televisiota neljässä eri tuotesarjassa. Kuvanlaatu on entistä laadukkaampi Sonyn uuden X1 4K-kuvaprosessorin ansiosta. Uusi BRAVIA-tuoteperhe sisältää myös maailman ohuimmani TV-malliston (noin 4,9 mm ohuimmalta kohdalta) kuten myös maailman ensimmäisen Hi-Res-yhteensopivilla kaiuttimillaii varustetun malliston.

Sony on varustanut laajan valikoiman 4K- ja Full-HD-televisioita Googlen viimeisimmällä Android TV -käyttöjärjestelmällä, jonka ansiosta televisioiden ja mobiililaitteiden yhteistoiminta on monipuolisempaa kuin koskaan aiemmin. Sonyn One-Flick Entertainment -käyttöliittymä tarjoaa ainutlaatuisen käyttäjäkokemuksen kosketuslevyllisellä kaukosäätimellä, jonka intuitiivinen toimintaperiaate tarjoaa pääsyn kaikkeen sisältöön yhdellä kosketuksella. Näiden kahden yhdistelmä avaa kuluttajille aivan uuden tavan olla vuorovaikutuksessa television kanssa ja hyödyntää sisältöä, palveluita ja sovelluksia.

Sony tuo entistä laajemmin 4K-teknologiaa myös muihin digitaalikuvaustuotteisiinsa. Esimerkiksi Sonyn tuorein Action Cam -malli tallentaa 4K-tasoista videokuvaa. Sony esittelee myös uusimman 4K Handycam® -videokameramallin, joka on 30 prosenttia pienempi ja 20 prosenttia kevyempi kuin edellinen malliiii. Uusi 4K Handycam® -videokamera on varustettu myös Sonyn kehittämällä Balanced Optical SteadyShot -teknologialla.

Sonyn laaja Hi-Res-yhteensopivien tuotteiden mallisto tarjoaa ensiluokkaisia kuuntelukokemuksia niin kotona kuin ulkona menossakin. Sony julkistaa yhteensä 10 uutta Hi-Res-malliaiv. Uusi LDAC™ -koodekkiteknologia mahdollistaa kaikkien aikojen parhaan langattoman kuuntelun äänenlaadun, sillä sen avulla voi lähettää kolminkertaisen määrän tietoa tämän hetken tekniikoihin verrattunav. Lisäksi Sony esittelee SongPal Link™ -toiminnallisuuden, joka mahdollistaa samanaikaisen äänentoiston useiden eri laitteidenvi kautta.

Sonyn uudet SmartWear-älytuotteet ovat jälleen kehittyneempiä. Tuotteet pitävät lokia käyttäjänsä elämästä ja elintoiminnoista, mikä voi auttaa käyttäjäänsä kohentamaan elämänlaatuaan. Vahvistamalla yhteistyötä muoti- ja lifestyle-brändien kanssa Sony kehittää uusia ja monimuotoisempia tapoja käyttää älytuotteita täydentämään perinteistä rannekemallia.

Esiteltävät tuotteet ja prototyypit

4K Ultra High-Definition

• Vuoden 2015 televisiomallistossa on 12 uutta 4K BRAVIA Ultra-HD LCD -televisiomallia. Lisätietoja televisiouutuuksia saa liitteenä olevasta tiedotteesta.
  • Sony julkaisee ensimmäisen 4K-tarkkuudella kuvaavan Action Camin FDR-X1000V. Lisätietoja tästä ja HDR-AS200V-mallista on ohessa olevassa tiedotteessa
  • Sonyn uusi Handycam-videokamera FDR-AX33 kuvaa 4K-tarkkuudella ja on edeltäjämallia 30 prosenttia pienempi ja 20 prosenttia kevyempi. Lisätietoja FDR-AX33-mallista ja muista Handycam-uutuuksista löytyy liitteenä olevasta tiedotteesta
  • Sonyn uusilla Blu-ray-soittimilla sisällöntoisto on laadukasta ja helppoa. Vuoden 2015 Blu-ray-soitinmallistosta lisätietoja saa ohesta löytyvästä tiedotteesta

High Resolution Audio – korkean erottelun äänentoisto

Uuden LDAC-koodekin ansiosta tämän vuoden uutuustuotteilla musiikkia voi kuunnella langattomasti laadukkaammin kuin koskaan aiemmin. SongPAl Link -toiminnallisuus puolestaan mahdollistaa samanaikaisen sisällöntoistamisen useista eri yhdistettynä olevista laitteista. Näistä ja muista äänentoistoasioista löytyy enemmän tietoa aihetta käsittelevästä tiedotteesta, joka on tässä liitteenä.

Sony julkaisee vuonna 2015 paljon matkustavien hifistien unelmalaitteen, NW-ZX2 Walkman® -soittimen. Tinkimätön äänenlaatu kulkee aina mukana! Lisätietoja soittimesta löytyy tiedotteesta ohessa.

Sony julkistaa myös prototyypin Hi-Res-yhteensopivasta auton äänisoittimesta.

SmartWear

Sony esittelee SmartWear-älytuoteprototyyppiensä yhteydessä muun muassa Smart B-Trainer kuulokemikrofoniyhdistelmän, joka on varustettu juoksuantureilla ja se toistaa musiikkia. Laite valikoi automaattisesti tempoltaan sopivia kappaleita käyttäjän sykkeen kanssa ja se tarjoaa audio-opastusta harjoitusohjelmiin.

Lisäksi Sonyn osastolla esitellään ensimmäistä kertaa SmartEyeglass Attach! -älylasikonsepti urheilukäyttöön. Muita SmatEyeglass-älylasisarjan tuotteita tullaan julkistamaan tämän tilivuoden aikana.

Life Space UX

Life Space UX -tuotesarjan tiimoilta markkinoille tullaan tuomaan monia innovatiivisia tuotteita tänä vuonna. Näitä ovat esimerkiksi LED-valokaiutin, joka toimii äänentoiston lisäksi valona sekä ultralyhyenetäisyyden projektori, jonka sivut ovat ainoastaan 10 senttimetriä ja laitteella voi heijastaa jopa 50-tuuman kuvan. Näiden lisäksi Sony tulee esittelemään kolme uutta Symphonic Light -mallia, jotka ovat myös ääntä toistavia valaisimia.

i Tarkoitettu vähintään 20-tuumaisille televisioille. Tilanne julkaisuajankohtana.

ii Tilanne julkaisuajankohtana

iii FDR-AX100

iv Yhdysvaltain markkinoilla , joka on SEL-kohdemarkkina

v SBC (328kbps, 44.1 kHz)

vi Hi-Res-yhteensopivat tuotteet käsittävät langattomat kaiuttimet, kotiteatterijärjestelmät ja monikanavaiset integroidut vahvistimet.

Painokelpoisia kuvia tuotteista on saatavilla osoitteesta https://www.sonynordicimages.net/

Lene Aagaard, PR communications Manager, Sony Nordic
lene.aagaard@eu.sony.com / +45 43 55 72 92

Tai (myös tuotenäytepyynnöt):

Jukka-Pekka Hares, Viestintätoimisto Manifesto
sony@manifesto.fi / 050 371 5364

• Kotielektroniikka

• televisio

Sony on yksi maailman johtavista sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, viestintä- ja tietotekniikkatuotteiden innovoijista. Sony on tunnettu sen audiovisuaalisista tuotteista kuten 4K Ultra HD ja Full HD LED BRAVIA™ -televisioista, Cyber-shot™-digitaalikameroista, Handycam®-videokameroista, “α”-mallin (lausutaan Alpha) digitaalisista SLR-kameroista, Sony-tableteista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten broadcast-tuotantolaitteista.

Lisätietoja Sony Europesta osoitteessa: www.sony-europe.com. Lisätietoja Sony Corporationista osoitteessa: www.sony.net.

Sony, WALKMAN, VAIO, Cyber-shot, Handycam, α, Exmor, BRAVIA and XDCAM ovat Sony Corporationin rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tavaramerkit ovat niiden yritysten omistamia joille kyseiset tavaramerkit ovat rekisteröity.