Xperia 10 III tuo vauhtia ja suorituskykyä keskihintaluokkaan – Sonyn kompaktin 5G-älypuhelimen myynti alkaa kesäkuussa

Sony Xperia 10 III on ensimmäinen Xperia 10 -puhelin, jossa on 5G-tuki. Uutuuspuhelin on täynnä monipuolisia viihdeominaisuuksia, siinä on entistä riittoisampi akku[1], ja kaikki tämä on paketoitu tyylikkääseen, kompaktiin, kevyeen ja vedenkestävään runkoon. Xperia 10 III on ainutlaatuinen keskihintaluokan älypuhelin, joka on suunniteltu tehoa, nopeutta ja liikkeellä oloa silmällä pitäen.

• Ensimmäinen Xperia 10 -sarjan malli, jossa on 5G-liitettävyys ja Qualcomm® Snapdragon™ 690 5G Mobile Platform -suoritin[2].
  • 25 % lisäkapasiteettia edeltäjäänsä Xperia 10 II:een varattuna 4500mAh:n akulla – joka kestää hyvin jopa kolmen vuoden käytön[3].
  • Parannettu, solakka ja kevyt muotoilu, jossa on IP65/IP68-luokituksen mukainen veden- ja pölynkestävyys sekä Corning® Gorilla® Glass 6 -lasi
  • 21:9-kuvasuhteen 6 tuuman loveton FHD+ OLED-näyttö, jossa HDR-tuki elokuvateatterimaiseen nautintoon
  • DSEE Ultimate -sovellus tarjoaa lähes korkearesoluutioisen äänenlaadun ja optimaalisen kuuntelunautinnon joko 3,5 mm liitännän kautta langallisilla tai langattomilla kuulokkeilla.
  • Kolmoiskamera tehostettuun hämäräkuvaukseen ja liikkuviin kohteisiin[4]
  • Saatavilla kolmessa tyylikkäässä värissä jokaiseen makuun.

Käyttäjä saa Xperia 10 III:n avulla kerralla enemmän irti, myös tien päällä. Siinä on riittoisa 4500mAh:n akku, jossa on 25 % lisää kapasiteettia edeltäjäänsä Xperia 10 II:een verrattuna. Puhelimessa yhdistyvät suorituskyky, pitkäikäinen akku ja 5G-nopeus sujuvaan suoratoistoon ja lataamiseen – kuuntelipa käyttäjä korkearesoluutioista ääntä kuulokkeista DSEE Ultimate -yhteensopivuuden avulla tai katselipa hän suosikkielokuvia kristallinkirkkaalta FHD+ OLED-näytöltä. Qualcomm® Snapdragon™ 690 5G Mobile Platform -suoritin[5]käsittelee sovellukset, elokuvat, pelit ja muut sulavasti korkealla suorituskyvyllä ja energiatehokkuudella. Xperia 10 III:ssa on älykäs liitettävyys -omaisuus, joka käyttää Xperian syväoppimisteknologiaa, joka hyödyntää Sonyn neuroverkkoja, ja analysoi Wi-Fi-signaaleja tulevien yhteysvaikeuksien varalta.

Xperia 10 III arvioi saatavilla olevien Wi-Fi-yhteyksien laadun ennen yhdistämistä, eikä tartu toimimattomiin Wi-Fi-yhteyksiin. Mikäli se ennustaa Wi-Fi-yhteyden mahdollisen takkuamisen, se käyttää sen sijaan mobiilidataa.

Etsipä käyttäjä keskihintaluokan 5G-ratkaisua tai päivittäiseen elämäntapaansa sopivaa puhelinta kattavilla viihdeominaisuuksilla – Xperia 10 III on solakka, suorituskykyinen ja edullinen ratkaisu, joka sopii laajalle yleisölle.

Xperia 10 III:n myynti alkaa 15. kesäkuuta suositushintaan 449 €, saatavana väreissä musta, sininen ja valkoinen. Ennakkomyynti on käynnissä valikoiduilla jälleenmyyjillä aikavälillä 31.5.-14.6.2021.

Lanseeraustarjouksena Xperia 10 III:n ostajat voivat lunastaa WH-CH710N-vastamelukuulokkeet (arvo 129 €) kampanjasivuston kautta. Tarjous koskee tuotteita, jotka on ostettu aikavälillä 31.5.-30.9.2021 tai kunnes varastoa riittää.

[1] Verrattuna Xperia 10 II:een

[2] Qualcomm Snapdragon on Qualcomm Technologies, Inc.:n ja / tai sen tytäryhtiöiden tuote. Qualcomm ja Snapdragon ovat Qualcomm tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa, missä sitä käytetään yhtiön luvalla.

[3] Testitulos on Sony Corporationin testaama – perustuu käyttäjäprofiiliin käyttäen samantyyppistä akkua ja USB-latausta. Akun elinkaari vaihtelee käyttötilanteiden mukaan.

[4] Auto-tilan eläintunnistus toimii vain koiriin ja kissoihin, muita eläimiä ei ole tuettu. Toiminnon tarkkuus voi vaihdella riippuen rotuominaisuuksista.

[5] Qualcomm Snapdragon on Qualcomm Technologies, Inc.:n ja / tai sen tytäryhtiöiden tuote. Qualcomm ja Snapdragon ovat Qualcomm Incorporatedin tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa, missä sitä käytetään yhtiön luvalla.

Sony Corporation is responsible for the Electronics Products & Solutions (EP&S) business in the Sony Group. With the vision of "continuing to deliver Kando and Anshin to people and society across the world through the pursuit of technology and new challenges," Sony will create products and services in areas such as home entertainment & sound, imaging, and mobile communications. For more information, visit: http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609