Urheilijat tekivät kilpailuviikonloppuna monia henkilökohtaisia ja pohjoismaisia ennätyksiä Nordic Cup -kilpailun toisessa osakilpailussa.

TIMBERSPORTS® nordic cup -kilpailu jatkuu – toisessa osakilpailussa tehtiin uusia ennätysaikoja

TIMBERSPORTS® Nordic Cup 2023 -kilpailun toisessa osakilpailussa 21.7.–22.7. ahkeroitiin ennätyksiä tiuhaan tahtiin. Ruotsin Malungissa tehtiin suuren yleisön edessä yhteensä kahdeksan pohjoismaista ennätystä neljässä eri kilpailuluokassa. Ruotsalaiset urheilijat sijoittuivat ensimmäisiksi kolmessa kilpailuluokassa, ja Tanskan Felixia Banck voitti kultaa neljännessä kilpailuluokassa.

TIMBERSPORTS®-extreme-urheilun Nordic Cup 2023 -kilpailun toinen osakilpailu järjestettiin viikonloppuna suositun Dansbandsveckan-tapahtuman yhteydessä Malungissa, Ruotsissa. Urheilijoita oli saapunut kaikkialta Pohjoismaista keräämään uusia pisteitä eri kilpailuluokissa. Urheilijat tekivät kilpailuviikonloppuna monia henkilökohtaisia ja pohjoismaisia ennätyksiä. Ferry Svan voitti kultaa Pro-luokassa, Edvin Karlsson vei voiton Rookie-luokassa, Emil Svensson otti voiton Intermediate-luokassa ja tanskalainen Felixia Banck voitti Women-luokan. Felixia Banck voitti kultaa myös Nordic Cup -kilpailun edellisessä osakilpailussa ja onnistui puolustamaan voittoaan viikonlopun kilpailuissa. Felixia teki kilpailuluokassaan kaksi pohjoismaista ennätystä: Single Buck -lajissa (16,55 sekuntia) ja Underhand Chop -lajissa (51,12 sekuntia).

– Minulla oli todella hyvä päivä, ja olen kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen suoritukseeni. Stock Saw ei mennyt niin hyvin kuin toivoin, mutta toisaalta Single Buck ja Underhand Chop menivät erinomaisesti. Olen tehnyt erittäin paljon töitä lajin eteen, joten alle 17 sekunnin aika tuntuu mahtavalta, sanoo Felixia Banck ja jatkaa:
– Tulen sahaamaan ja hakkaamaan kotipuutarhassani paljon ennen Pohjoismaiden mestaruuskilpailuja. Mestaruus on mahdollista voittaa, mutta TIMBERSPORTS®-kilpailuissa voi tapahtua mitä tahansa.

Ruotsalainen Ferry Swan teki myös kaksi Pohjoismaiden ennätystä. Ferry teki ennätyksen Springboard-lajissa (41,69 sekuntia) ja Hot Saw -lajissa (5,50 sekuntia) ja sijoittui kilpailupäivän päätteeksi ensimmäiseksi.

– Tunsin oloni hyväksi ja turvalliseksi ennen kilpailua, ja tunne vahvistui entisestään aloitettuani kilpailun pohjoismaisella ennätyksellä Springboard-lajissa. Underhand Chop- ja Standing Block Chop -lajeissa en tehnyt ennätysaikoja, mutta muut aikani varmistivat voiton. Olen tietysti erittäin tyytyväinen, että onnistuin rikkomaan myös Hot Saw -lajin Pohjoismaiden ennätyksen, sanoo Ferry Svan ja jatkaa:
– Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen ja kilpailumuodon suhteen tunnen oloni varmaksi. Koen, että tämän vuoden aikana minulle on tapahtunut paljon viime vuoteen verrattuna. Tuntuu mukavalta osallistua Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin ja tuntea kehittyneensä.

Urheilijat jatkavat pisteiden keräämistä seuraavissa kolmessa osakilpailussa, ja cupin voittajat valitaan, kun kaikki osakilpailut on suoritettu. Seuraava osakilpailu järjestetään Orsassa, Ruotsissa, ja Nordic Cupin viimeinen osakilpailu kilpaillaan Svenljungassa syyskuun lopussa. Pohjoismaisen TIMBERSPORTS®-kauden kohokohta, Pohjoismaiden mestaruuskilpailut 2023, järjestetään Elverumissa, Norjassa, 11.8.–13.8. TIMBERSPORTS®-MM-kilpailut järjestetään Stuttgartissa viikonloppuna 3.11.–4.11.

Näin Nordic Cup 2023 etenee:
– Nordic Cupin ensimmäinen osakilpailu järjestettiin Falunissa 26.5–28.5.
– Nordic Cupin toinen osakilpailu järjestettiin Malungissa 21.7–22.7.
– Nordic Cupin kolmas osakilpailu järjestetään Orsassa 5.8–6.8.
– Nordic Cupin neljäs osakilpailu järjestetään Svenljungassa 23.9.–24.9.

Nordic Cup 2023 -kilpailun toisen osakilpailun täydelliset tulokset löydät täältä.

+46 73 736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.