Ohita
”YK:n Global Compact -aloitteeseen jäseneksi liittyminen on selkeä kannanotto kestävään yritysvastuuseen ja korostaa pitkäaikaista sitoutumistamme elinkelpoiseen tulevaisuuteen”, sanoo Dr. Michael Prochaska, STIHL.

STIHL liittyy YK:n Global Compact - aloitteeseen

Kansainvälinen STIHL perheyritys on liittynyt YK:n Global Compact -yritysvastuuverkostoon, maailman suurimpaan kestävää kehitystä ja yritysvastuuta edistävään aloitteeseen. STIHL sitoutuu sopeuttamaan konsernin yritysstrategian YK:n Global Compact -aloitteen kymmeneen periaatteeseen, jotka perustuvat ihmisoikeuksiin, työelämän periaatteisiin, ympäristöön ja korruption vastaiseen toimintaan.

– YK:n Global Compact -aloitteeseen jäseneksi liittyminen on selkeä kannanotto kestävään yritysvastuuseen ja korostaa pitkäaikaista sitoutumistamme elinkelpoiseen tulevaisuuteen, sanoo Dr. Michael Prochaska, johtokunnan jäsen vastuualueenaan henkilöstö ja lakiasiat sekä kestävän kehityksen vastuuhenkilö, STIHL.
– YK:n Global Compact -aloitteen periaatteet ja YK:n 17 kestävän kehityksen tavoitetta ovat standardeja, jotka ohjaavat vahvasti kaikkia liiketoimintaprosessejamme ja jotka aiomme sisällyttää kaikkiin liiketoiminta-alueisiin, jatkaa Michael Prochaska.

STIHL on jo ennen sitoumuksen allekirjoittamista ryhtynyt toimenpiteisiin kestävän kehityksen periaatteiden tukemiseksi. Aikaisemmat ja nykyiset kestävään kehitykseen liittyvät aktiviteetit yhdistettiin konserninlaajuiseen kestävän kehityksen strategiaan vuonna 2021. Yhtiö raportoi jatkossa säännöllisin tilanneraportein YK:n Global Compactille tilastaan ja käynnissä olevista aktiviteeteistaan.

Toimintaketjun suurempi läpinäkyvyys ja kestävä kehitys
STIHL konsernin kestävän kehityksen strategia sisältää kunnianhimoisia tavoitteita, jotka perheyrityksen tulee saavuttaa ennen vuotta 2030. Tavoitteita ovat ilmastoneutraalius, resurssitehokkuus ja oikeudenmukaisuus. Yritys on omistautunut ekosysteemin suojeluun, mikä tarkoittaa myös jatkuvia toimenpiteitä ilmastonmuutosten ehkäisemiseksi. STIHL suunnittelee myös kehittävänsä sisäisiä prosessejaan ja tuotteitaan kiertotalouden mukaisesti resurssien säästämiseksi. He pyrkivät myös edelleen edistämään hyviä työehtoja kaikille yrityksessä suoraan tai välillisesti työskenteleville.

STIHL liittyi myös Responsible Minerals Initiative (RMI) 2021 -järjestöön. RMI on toimialakohtainen järjestö, jossa on yli 400 jäsenyritystä ja joka tukee vastuullista mineraalien hankintaa konfliktien kohteena olevilta ja riskialttiilta alueilta ympäri maailmaa.

– Liittymällä YK:n Global Compactiin ja RMI:hin vahvistamme pyrkimystämme yhdistää yritystoiminta ympäristöön liittyviin ja sosiaalisiin tekijöihin, sanoo Michael Prochaska.

STIHL on dokumentoinut kaikki tähän liittyvät aktiviteetit, tavoitteet ja edistymisen kestävän kehityksen raporttiin vuodesta 2021 lähtien. Vuoden 2022 kestävän kehityksen raportti julkaistaan toukokuun lopussa. Lisätietoa STIHL konsernin kestävän kehityksen työstä löytyy viime vuoden raportista, lue lisää täältä.

Tietoa YK:n Global Compact -aloitteesta
Vuonna 2000 lanseerattu YK:n Global Compact, joka perustuu kymmeneen universaaliin periaatteeseen ja 17 kestävän kehityksen tavoitteeseen, seuraa osallistavan ja kestävän maailmantalouden visiota. Yli 21 000 yritystä ja organisaatiota yli 160 maassa on jo allekirjoittanut YK:n Global Compact -aloitteen. www.unglobalcompact.org

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10