Ohita
FSA 80 on varustettu ohjauskahvalla ja R-malli rengaskahvalla. Akkukäyttöisyyden ansiosta kumpaakin mallia voi käyttää ilman kuulosuojaimia, ja ne soveltuvat erinomaisesti käyttöön asuinalueilla.

Tiedote -

Akkukäyttöiset ruohotrimmerit puutarhaan: STIHL esittelee FSA 80 ja FSA 80 R -trimmerit

STIHL lanseeraa nyt uuden, ohjauskahvalla varustetun FSA 80 -trimmerin, joka tekee ruohon ja pensaiden trimmaamisesta miellyttävää, sekä rengaskahvalla varustetun FSA 80 R -trimmerin, jolla pääsee käsiksi hankaliin paikkoihin. Kaksi uutuutta täydentävät jo ennestään laajaa AK-akkujärjestelmää hyödyntävää valikoimaa, joka on suunnattu yksityisille puutarhanomistajille.

STIHL esittelee nyt kaksi uutta akkuruohotrimmeriä, jotka tekevät puutarhanhoidosta helpompaa. STIHL FSA 80 on varustettu ohjauskahvalla sekä vakiona ruohoterällä, jolla voit pitää ruohon ja pensaat siistinä. STIHL FSA 80 R on puolestaan varustettu rengaskahvalla ja leikkuupäällä, jolla yltää helposti kulmiin ja reunoihin. Lisäksi saatavana on laaja valikoima muita leikkuuvarusteita.

– FSA 80- ja FSA 80 R -trimmereissä on kädensija kestävää, luistamatonta ja pehmeää materiaalia, jotta työskentely on miellyttävää. Molemmat laitteet ovat niin hiljaisia, että niitä voi käyttää ilman kuulosuojaimia. Se on mukavaa paitsi itselle, myös ympäristölle, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Nopeus tarpeen mukaan
Moottorin enimmäisnopeuden voi asettaa kahdelle eri tasolle kahvasta, minkä avulla saavutetaan ihanteellinen energiatehokkuus ja suorituskyky. Ensimmäinen taso on ECO-tila, jonka enimmäisnopeus on 6 300 kierrosta minuutissa. Se on ihanteellinen valinta pidempään käyttöön tai yksinkertaisempiin puutarhatöihin. Taso kaksi on kierrosluvultaan nopeampi, jolloin työnopeuden voi maksimoida. Tasosta riippumatta nopeutta voi säätää milloin vain työtehtävän mukaan.

STIHL FSA 80 ja FSA 80 R toimivat tehokkailla EC-moottoreilla, jotka saavat virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka on osa AK-akkujärjestelmää. AK 30 -akkua suositellaan FSA 80 -mallille, mutta enimmäistehokkuuteen päästään myös AK 20 -akulla. Uusien FSA 80- ja FSA 80 R -trimmereiden lisäksi akkujärjestelmä kattaa laajan valikoiman työkaluja koti- ja puutarhatöihin, muun muassa ruohonleikkureita, pystyleikkureita, pensasleikkureita, lehtipuhaltimia ja moottorisahoja. Akkuja voi käyttää useissa saman järjestelmän laitteissa, mikä on kätevää, jos omistaa useampia työkaluja.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Ihanteellinen suorituskyky: STIHL FSA 80- ja FSA 80 R -työkaluissa on vääntömomentiltaan korkea EC-moottori. Moottorin enimmäisnopeuden voi asettaa kahdelle eri tasolle kahvasta, minkä avulla saavutetaan ihanteellinen energiatehokkuus ja suorituskyky.

• Ratkaisu kaikkiin tarpeisiin: FSA 80 on varustettu ohjauskahvalla ja ruohoterällä, ja se sopii ruohon ja pienempien viheralueiden trimmaamiseen. FSA 80 R on varustettu rengaskahvalla ja leikkuuterällä, ja se sopii erinomaisesti kulmien ja reunojen siistimiseen.

• Miellyttävä ja tasapainoinen: molemmat mallit painavat hieman yli 6 kg akku ja terävarustus mukaan lukien. Kädensijassa on pehmeää ja luistamatonta materiaalia.

STIHL FSA 80- ja FSA 80 R -trimmerit ovat saatavilla valtuutetuilta jälleenmyyjiltä vuoden 2023 lopulla alkaen.

Tekniset tiedot

STIHL FSA 80 STIHL FSA 80 R
Akku: Litiumioni Litiumioni
Moottori: EC-moottori EC-moottori
Paino (ilman akkua): 4.5 kg 4.3 kg
Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): * 2,4 / 1,4 5,2 / 2,9
Kahva: Ohjauskahva Rengaskahva
Leikkuuvarusteet vakiona: STIHL
ruohoterä
GSB 230-2
AutoCut C 27-2 -leikkuupää
Leikkuuala (mm)
- Ruohoterällä:
- Leikkuupäällä:
- 230 mm
- 380 mm
- 230 mm
- 380 mm

* K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s² (enimmäisarvo soveltuville yhdistelmäkoneille)

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10