Elämyskeskus STIHL Brand World avautuu

Elämyskeskus STIHL Brand World avautuu

STIHL laajentaa aluetta pääkonttorinsa ympärillä Waiblingenissa, Saksassa. Paikalle on avattu STIHL Brand World -elämyskeskus, jonka tavoitteena on tuoda näkyväksi yhtiön lähes satavuotista historiaa sekä jakaa metsän merkittävyyteen liittyvää osaamista. Keskuksen avajaisseremoniassa oli mukana STIHLin kotiosavaltion Baden-Württembergin pääministeri Winfried Kretschmann.

– On jännittävää nähdä, miten paljon tekniikkaa ja asiantuntemusta tuotteiden takana on. Uusi STIHL Brand World on arvokas metsään ja metsänhoitoon keskittyvä osaamisalusta. Metsä on tärkeä meille kaikille – se on paikka, jossa sekä ihmiset, eläimet että kasvit viihtyvät. Se on paikka rentoutumiseen ja oppimiseen, mutta myös kaupankäyntiin. STIHLin kaltaiset perheyritykset tuovat esiin mahdollisuuksia yhdistää taloudellinen hyvinvointi ympäristöstä ja ilmastosta huolehtimiseen, Winfried Kretschmann totesi avajaisseremoniassa.

STIHL Advisory Boardin puheenjohtaja Nikolas Stihl kuvailee elämyskeskusta investointina tulevaisuuteen ja ilmaisuna yrityksen sitoumuksesta kotikaupunkiinsa. STIHL Brand World -keskukseen on investoitu yli 100 miljoonaa euroa ja se on ylivoimaisesti kallein rakennushanke yhtiön historiassa.

– Se on luonnollinen symboli pääkonttorimme modernisoinnille ja laajennukselle. STIHL Brand World tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden tutustua yhtiöön, filosofiaamme ja historiaamme interaktiivisesti, Nikolas Stihl kertoo.

Elämyskeskus levittäytyy kolmeen kerrokseen
STIHL Brand World -keskuksen naapurissa virtaa Rems-joki, jonka äärellä keskus levittäytyy kolmeen kerrokseen. Alaa on runsaat 1 500 neliötä. Keskus valottaa paitsi yhtiön kehitystä, myös metsää ja sen merkitystä ja potentiaalia.

– Metsä liittyy kiinteästi tuotemerkkiimme, ja on liittynyt siitä lähtien, kun Andreas Stihl perusti yrityksen vuonna 1926, STIHL Executive Boardin puheenjohtaja Sarah Gewert kertoo.

Metsän merkityksellisyyteen keskittyvä osaamisalusta on keskeinen osa elämystä. Sen suunnittelussa tehtiin yhteistyötä tutkimuksen ja metsänhoidon asiantuntijoiden kanssa, muun muassa Freiburgin yliopiston metsätieteellisen tiedekunnan johtajan, professori Jürgen Bauhausin kanssa.

– Metsän tärkeys planeetallemme, kestävän metsänhoidon periaatteet ja metsän merkitys meille kaikille esitellään interaktiivisella ja jännittävällä tavalla, Sarah Gewert kertoo.

Toinen tärkeä osa elämyskeskusta on yhtiön historian esitteleminen aina alkuajoista metsänhoidossa (ensimmäisin ja nyt historiallisin justeerisahoin) viimeisimpään uraauurtavaan STIHL-tekniikkaan. Historiallisen katsauksen lisäksi näyttelyssä katsotaan myös tulevaan. Muutamat STIHLin työntekijät myös esittelevät ajankohtaisia kysymyksiä toiminnassa, esimerkiksi yrityksen kestävyysstrategian sekä innovaatioita turvallisuudessa ja ergonomiassa. Tuotantoon ja asennukseen liittyvien tietoiskujen lisäksi vierailijat saavat myös mahdollisuuden tutustua laajaan STIHL-tuotteiden valikoimaan.

Vierailijat pääsevät myös uppoutumaan STIHL TIMBERSPORTS® -urheilun pariin. Uudessa rakennuksessa on amfiteatteri tuote-esittelyjä varten, kahvila ja brändimyymälä. Tavoitteena on tavoittaa yleisöä laajasti aina metsän-, maiseman- ja puutarhanhoidon ammattilaisista ihmisiin, jotka pitävät STIHL-tuotteista tai haluavat oppia lisää yhtiöstä.

STIHL Brand World avautuu yleisölle lauantaina 30. syyskuuta.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
      Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
      +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
      Koivupuistontie 10